Gianni Vandepitte en Koen Plank naar V.V. Kloetinge

19 februari 2022 17:00

Gianni Vandepitte en Koen Plank spelen volgend jaar voor V.V. Kloetinge

Gianni Vandepitte verbindt zich aan V.V. Kloetinge
Wie tegenwoordig aan de naam Vandepitte denkt, denkt zeer zeker aan een brede glimlach en iemand die in de weer is met zijn kleintjes direct na de wedstrijd. Mooi om te aanschouwen op ons sportpark en duidelijk is dat de familieman zich als een vis in het water voelt binnen onze vereniging.

Zijn broertje Gianni (21), met een glimlach om verliefd op te worden, zal volgend jaar ook deel uitmaken van onze 1e selectie. Gianni is een liefhebber, doorzetter, maar vooral een heerlijke voetballer en hij zal de concurrentiestrijd aangaan voor de 10 positie.

Gianni Vandepitte heeft op jonge leeftijd al een behoorlijke ervaring op hoog niveau opgedaan en is begonnen bij RCS om vervolgens via JVOZ bij NAC Breda terecht te komen. Helaas brak hij door blessureleed niet door en koos toen voor Kozakken Boys waar hij door de huidige omstandigheden zichzelf niet in het 1e elftal heeft kunnen tonen.

Marcel Lourens heeft Gianni Vandepitte de mogelijkheid geboden om te trainen met onze huidige selectie, waarnaast hij zichzelf ook verder aan het ontwikkelen is. Dit alles om zonder tegenslagen er 100% te staan aan het begin van volgend voetbaljaar. Wellicht is hij dit seizoen nog te bewonderen in het Kloetinge shirt. We hopen het allemaal van harte.

Gianni Vandepitte heeft zeer zeker nog doelstellingen voor zichzelf. 1 van die doelstellingen is om een dragende speler te worden op een hoog amateurniveau, hij en wij zouden dit het liefste zien in ons mooie Kloetinge shirt

Centrale verdediger Koen Plank kiest voor V.V. Kloetinge
Met Koen Plank, verwelkomen we niet alleen een geweldige voetbalnaam, maar ook is de boomlange rechtercentrale verdediger een zeer specifieke versterking waar we naar op zoek waren. Nadat Jarreau Manuhuwa had aangekondigd te stoppen met zijn indrukwekkende carrière https://www.pzc.nl/amateurvoetbal/jarreau-manuhuwa-bezig-aan-zijn-laatste-etappe-van-veelzijdige-voetbalreis~af1f6477/ heeft de TC samen met de nieuwe trainer een profiel opgesteld aan welke kwaliteiten er gedacht moest worden op deze belangrijke positie in het elftal.

Plank (23) geniet ervan om zijn directe tegenstander op te vreten en is ondanks zijn lengte ook zeer snel. Fysiek is Plank echt tiptop in orde en wij zijn samen ervan overtuigd dat er voetballend veel rek in zit. In het gesprek met Plank, Jurriaan van Poelje en de TC kwam er naar voren dat Plank zeker geen onbekende bleek en hij al eerder was opgemerkt. De nieuwe trainer heeft ook met Baronie eerder gespeeld tegen Plank zijn huidige club en ging na de wedstrijd naar hem toe om te vertellen dat hij graag met hem wilde werken.

Plank stond ook in de belangstelling van hoger spelende elftallen, waar hij zelf ook aangaf, eindelijk ook echt klaar te zijn voor een stap hogerop. Hij verlaat zijn club RKVV Roosendaal waar hij sinds zijn jongste jeugd actief was.

De TC van onze vereniging is blij dat Plank samen met ons wil kijken waar het plafond van hem ligt en uiteraard zijn wij benieuwd waar deze zal liggen.