Gianni Tiebosch kiest voor VV Kloetinge

18 maart 2024 18:45

Tiebosch gaat uitdaging aan en wil deelgenoot zijn van de ambities van club.

VV Kloetinge is verheugd dat het een overeenkomst voor minimaal 2 jaar is aangegaan met Gianni Tiebosch. De 27-jarige Tiebosch is vanaf seizoen 2024-2025 speler van VV Kloetinge en komt over van vierde divisionist SC Kruisland. Tiebosch is de 2e stevige aanwinst voor het vlaggenschip van VV Kloetinge, wat eerder al ASWH-speler Wout Neelen aan zich wist te binden.

PHOTO-2024-03-18-13-57-01.jpg

Ervaring heeft Tiebosch meer dan voldoende op het hoogste amateurniveau. Ook heeft hij zijn sporen verdiend in de top van het Futsal waar hij ook eenmalig uitkwam voor Oranje Futsal in de gewonnen wedstrijd tegen Saudi-Arabië.  Tiebosch wordt door de technische commissie van Kloetinge beschreven als een absolute topspeler, die het in zich heeft om, samen met een aantal andere ervaren spelers, het niveau en de bijpassende mentaliteit over te brengen op de talentvolle spelersgroep.

Tiebosch heeft ook een verleden op de Zeeuwse velden bij HSV Hoek, waar hij een contract bij Top Oss verdiende en via SteDoCo bij vv G.O.E.S terecht is gekomen. Op dit moment combineert Gianni het Futsal bij eredivisionist FCK De Hommel met vierde divisionist SC Kruisland.  Hij gaat zich volgend seizoen volledig richten op zijn nieuwe uitdaging bij VV Kloetinge. Met ruim 60 wedstrijden op 3e divisie niveau is hij dus een welkome versterking.

De diverse gesprekken zijn een aantal weken geleden al ingezet door de technische commissie en Rogier Veenstra. Daarin is gebleken dat de wederzijdse verwachtingen goed bij elkaar pasten.

,,Gianni is een voetbaldier die er heel veel voor over heeft. Zijn voetballende kwaliteiten i.c.m. zijn professionele mentaliteit past in het plaatje wat ik voor ogen heb. We willen met VV Kloetinge de gepaste stappen maken om het maximale eruit te persen met elkaar. Gianni past geweldig in dit plaatje voor mij, ik ben echt verheugd met zijn komst’’ aldus Rogier Veenstra.

,Ik heb doelbewust voor VV Kloetinge gekozen. Het is bekend dat VV Kloetinge een zeer warme en sociale club is. Ik ben erachter gekomen dat ik dat als mens nodig heb om maximaal te kunnen presteren. De club heeft enorme stappen gemaakt de afgelopen seizoenen en de komende seizoenen staat er een trainer die mij overtuigd. De gesprekken met Rogier (Veenstra) en Dirk (Rooze) geven mij een helder beeld over de speelwijze en de solide toekomst van deze mooie club. Ik kan niet wachten om iedere thuiswedstrijd voor een grote schare mensen te spelen. Ik zal zorgen dat ik er klaar voor ben.’’ aldus Gianni Tiebosch.