Nieuws van de bestuurstafel 2019/2020 - 3

Nieuws van de bestuurstafel 2019/2020 - 3

Nieuws van de bestuurstafel nr. 3 – december 2019 seizoen 19/20

Bestuurdersnieuws
Tijdens de algemene Ledenvergadering van 25 november jl. is Dirk Rooze benoemt als bestuurslid. Het bestuur bestaat daarmee weer uit 7 bestuursleden.

Met 32 aanwezige leden was het een niet erg drukbezochte ledenvergadering. Tijdens die ledenvergadering is financiële verantwoording afgelegd over het seizoen 2018-2019. De penningmeester heeft het positieve resultaat toegelicht. Verder was er aandacht voor technisch beleid en de plannen voor het renoveren en/of vervangen van de velden en de nieuwbouw. Hierover verderop in deze nieuwsbrief meer.

We willen nogmaals benadrukken dat als er vragen zijn, tips of ideeën deze vooral kenbaar te maken bij het bestuur en er niet mee rond te blijven lopen. Na de winterstop wordt er weer een inloopspreekuur gepland, maak hier van gebruik. Wij als bestuur kunnen niet alles horen en zien en samen kunnen we ervoor zorgen dat alles goed draait en goed geregeld is.

Winterstop
Zondag 22 december 2019 t/m zondag 5 januari 2020 is het Wesselopark gesloten. Er is dan geen toegang, we willen hierbij ook nog eens vermelden dat het sportpark geen openbaar terrein is en het dus niet is toegestaan in deze gesloten periode de velden te gebruiken.

Tijdens de winterstop is er voor de jeugd het jeugdkerstzaalvoetbaltoernooi in het Omnium. Alle jeugdteams doen hier aan mee. Het programma hebben de trainers/leiders inmiddels ontvangen van de toernooi-organisatie. Veel plezier!

Ontwikkelprogramma meisjes- en vrouwenvoetbal
VV Kloetinge heeft een goed georganiseerde jeugdafdeling met een goede naam in de omgeving. 

De laatste jaren groeit het aantal meisjes binnen onze vereniging. Inmiddels hebben we acht meisjesteams en ook weer een vrouwenteam.  Graag willen we voor de meisjes en vrouwen een gelijkwaardige afdeling waar zowel recreatief als prestatief voetbal mogelijk is. Om het meisjes- en vrouwenvoetbal nog verder te laten groeien nemen wij deel aan het ontwikkelingsprogramma van de KNVB.  Hierin werken wij aan de positionering van het meisjes- en vrouwenvoetbal binnen onze club, een verenigingsorganisatie die ook is afgestemd op meisjes- en vrouwenvoetbal en de kwaliteit van het meisjes- en vrouwenvoetbal. Dit moet ertoe leiden dat meisjes en vrouwen zich met plezier kunnen ontwikkelen bij VV Kloetinge, of ze nu een talentvolle of een recreatieve voetbalster zijn.
Dinsdag 3 december is de eerste bijeenkomst geweest. Bij deze interactieve bijeenkomst, begeleid door de KNVB,  waren 18  leden aanwezig verspreid over de vereniging. Speelsters, bestuur, coördinatoren, vrijwilligers en trainers. De aanwezige speelsters hebben een grote bijdrage geleverd aan het analyseren van onze vereniging en het formuleren van de wensen voor de toekomst. We kunnen terugkijken op een succesvolle en nuttige avond.  Inmiddels is de rapportage binnen en vindt op 16 januari de tweede bijeenkomst plaats.

Kleding VV Kloetinge: afspraken gebruik en bestellen overige kleding
Afgelopen maand zijn aan bijna alle teams de nieuwe kledingsets (shirts, broek, teambag en 2 coachjassen) uitgereikt. Een aantal teams heeft nog geen sponsor voor de voorkant van de shirts. Wie hiervoor interesse heeft kan informatie opvragen via secretariaat@vvkloetinge.nl

Ieder team heeft bij de tenues ook de wasvoorschriften ontvangen. De tenues mogen absoluut niet in de droger. Dit kan de bedrukking niet verdragen en de tenues slijten en kreuken ervan. De teamsets zijn eigendom van de vereniging, zorg er goed voor.

Wil je naast de wedstrijdtenues ook trainingspakken, tassen, inloopshirts bestellen dan kan dit via kleding@vvkloetinge.nl De kledingcoördinator kan dan een mooi pakket samenstellen. Ook als je een sponsor hebt dien je dit via de kledingcoördinator te regelen. Door de afspraken met de leverancier ontvangt de vereniging ook nog eens een leuke bonus over alle bestelde kleding. Alleen op kleding die via V.V. Kloetinge is besteld mag het logo van de vereniging worden gedrukt en op het Wesselopark worden gedragen.

Wesselopark: velden, parkeren, accommodaties
Tijdens de ALV is toegelicht wat de plannen en mogelijkheden zijn ten aanzien van het groot onderhoud (renovatie en vervangen) van de velden op het Wesselopark en het aanpassen van de accommodaties. Dit is te veel informatie om kort in de nieuwsbrief op te kunnen nemen. Op basis van de trainings- en wedstrijduren is de capaciteit van het aantal velden onder de maat. Dit geldt ook voor het aantal kleedkamers en bijbehorende sportruimtes zoals scheidsrechterskleedkamers en EHBO/Fysio ruimte. Meer velden is vanwege de ligging geen optie, wel kan de capaciteit en het gebruik van alle velden vergroot en geoptimaliseerd worden door een aantal velden te vervangen door kunstgras met verlichting. Aan de hand van capaciteitsberekeningen en een onderbouwing is een voorstel gedaan aan de gemeente. Dit is positief ontvangen en er wordt gewerkt aan verdere uitwerking hoe eea te realiseren is.

Actieve bijdrage leden bij wedstrijden/trainingen en kantine
Lid zijn van een vereniging betekent dat je naast de sportieve inzet ook bijdraagt aan het reilen en zeilen van de vereniging. Zo willen we deze keer extra aandacht vragen voor het gereed zetten en opruimen van de velden op zaterdagochtend bij de pupillenwedstrijden. Dit is een taak voor het hele team (spelers, ouders en trainers/leiders). De wedstrijden dienen op de aangegeven tijd te starten en het veld moet voor de geplande volgende wedstrijd gereed zijn. Dit betekent pupillengoals achter de omheining en hoedjes van het veld. Dit is geen taak van de vrijwilligers op het wedstrijdsecretariaat.

Na de eerste maanden gedraaid te hebben met de nieuwe verplichte kantinediensten zijn de geluiden positief. Belangrijk is dat iedereen zich aan de planning houdt. Kun je niet ruil, met iemand uit je team of een ander team, je dient zelf voor vervanging te zorgen. Na de winterstop worden ook de ouders/verzorgers van de teams O14 t/m O17 (vanaf 16 jaar mogen spelers na 12 uur zelf ook bardienst draaien) in de planning opgenomen, dit is nodig om de bezetting in de middag goed rond te krijgen. De planning wordt via de trainers/leiders doorgegeven, het team dient er samen voor te zorgen dat deze wordt ingevuld.

Nieuwjaarsreceptie
Dit jaar vindt de nieuwjaarsreceptie plaats op donderdagavond 9 januari 2020 vanaf 18.30 uur en wordt samen met de Businessclub V.V. Kloetinge gehouden in het clubhuis.

Deze avond wordt ook de LED-veldverlichting officieel in gebruik genomen en er wordt een oefenwedstrijd gespeeld tussen Kloetinge 1 en Baronie 1.

Het programma van deze avond:

  • 18.30 uur start gezamenlijke nieuwjaarsreceptie V.V. Kloetinge en Businessclub V.V. Kloetinge, ca. 19 uur nieuwjaarstoespraak voorzitter
  • 19.45 uur officiële ingebruikname LED-veldverlichting
  • 20 uur aanvang oefenwedstrijd Kloetinge - Baronie
  • 21.45 uur einde oefenwedstrijd
  • 23 uur einde en sluiting clubhuis


In verband met de organisatie en iets andere opzet van de nieuwjaarsreceptie vragen we om aan te melden. Dat kan door vóór 6 januari 2020 het aanmeldformulier in te vullen: https://www.vvkloetinge.nl/nieuwjaarsreceptie

Data toernooien en activiteiten

  • 23, 24, 27, 28, 30 en 31 December Jeugdkerstzaalvoetbaltoernooi in het Omnium
  • Donderdagavond 9 januari Nieuwjaarsreceptie 18.30 uur tevens officiële ingebruikname LED en oefenwedstrijd VVK1-Baronie 1
  • Zaterdag 11 januari ATB- en wandeltocht
  • Zaterdag 30 mei Jeugdtoernooi VV Kloetinge (voorheen Dick Bunt pupillentoernooi)
  • Vrijdag 5 juni Bedrijventoernooi
  • Zaterdag 6 juni Ladies Cup
  • Zaterdag 13 juni Café Jacks toernooi
  • Weekend 12-13-14 juni JO10-11 pupillenkamp
  • Zaterdag 20 juni 2020 seizoensafsluiting
  • Maandag 22 juni 2020 ALV 


Vrijwilligersvacatures

  • Webteam: maken en plaatsen van berichten op website en social media, doorlopend
  • Keukenmedewerkers en vaste barmedewerkers op zaterdag
  • Ophalen oud papier 1x per maand op maandagavond
  • Begeleider(s) jeugdscheidsrechters op zaterdag 8 tot 10.30 uur
  • Begeleider(s) pupillenteam van de week, thuiswedstrijd 1e
  • Coördinator jeugdactiviteiten
  • Beheerder(s) ballenhok en trainingsmaterialen 
  • Fotograaf
  • Vrijwilligerscoördinator

 

Interesse? Maak het kenbaar via vrijwilligers@vvkloetinge.nl

Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!