Nieuws van de bestuurstafel 2019/2020 - 8

Nieuwsbrief van het bestuur nr. 8 - juli 2020 seizoen 19/20

Een in vele opzichten gedenkwaardig voetbalseizoen sluiten we af. In onderstaand videobericht blikt de voorzitter terug op het afgelopen seizoen en kijken we vooruit naar het nieuwe seizoen. Alle trainers en vrijwilligers heel hartelijk dank voor jullie inzet dit bijzondere seizoen! Geniet van de zomer en blijf gezond.

In  deze laatste nieuwsbrief van het seizoen 2019-2020 lees je verder meer over:

• Zomerstop
  • Nieuwe kantine beheerder en terras open 11 en 18 juli
  • Toegang Wesselopark
  • Ambitieplan V.V. Kloetinge en optimalisatie Wesselopark 2025
  • Algemene ledenvergadering
  • Begroting en jaarrekening
  • Contributie 2020-2021
  • Teamindelingen jeugd
  • Zomeraanbod op het Wesselopark
  • Start seizoen 2020-2021

Zomerstop en start seizoen 2020-2021
Per 4 juli houden we zomerstop tot 24 augustus.
Uitzondering hierop zijn de 1e en 2e selectie , O23 en de jeugdopleidingsteams, zij starten in overleg met de verantwoordelijke bestuursleden al eerder met hun voorbereiding op het nieuwe seizoen. Vlak voordat de trainingen in augustus weer starten informeren we jullie op welke manier onder de dan geldende corona-voorwaarden deze worden georganiseerd.

Nieuwe kantinebeheerder en terras kantine open 11 en 18 juli
Erg blij zijn we dat Ricardo de Marco na de zomerstop de nieuwe kantine beheerder wordt.

Zaterdag 11 en 18 juli gaat het terras van de kantine nog open van 13 tot 18 uur. Dit doen we met inachtneming van de corona-richtlijnen. Zaterdagmiddag 11 juli is de kantine aansluitend aan de training van de nieuwe 1e selectie open en zaterdag 18 juli spelen de senioren elftallen een onderling toernooitje.

Toegang Wesselopark
Het Wesselopark is geen openbaar sportpark en alleen tijdens georganiseerde trainingen en activiteiten toegankelijk. Op alle andere dagen en tijden zijn de sportvelden op het Wesselopark waar V.V. Kloetinge gebruik van maakt gesloten en is er geen toegang. Wil je buitenom trainingen en in de zomerstop een balletje trappen, dan kan je hiervoor terecht op 1 van de openbare veldjes of pannakooien in de gemeente Goes of neem deel aan 1 van de activiteiten uit het zomeraanbod dat door externe sportaanbieders op het Wesselopark worden georganiseerd. Zie verderop in deze nieuwsbrief meer informatie over deze mogelijkheden.

Ambitieplan V.V. Kloetinge en optimalisatie Wesselopark 2025
Zaterdag 20 juni hebben we met inachtneming van de geldende corona-maatregelen in 2 sessies, totaal 60 leden, ouders van jeugdleden en vrijwilligers het ambitieplan gepresenteerd. Enthousiaste reacties op de plannen steunen ons in onze gedachten over de toekomst van V.V. Kloetinge en hoe wij denken dat V.V. Kloetinge in 2025 er op het Wesselopark uit zou zien. Ook de andere 2 verenigingen op het sportpark zijn geïnformeerd. Op 9 juli staat het ambitiedocument bij de gemeenteraad op de agenda, we hopen dat de gemeenteraad en het college van B&W het plan omarmen en de middelen beschikbaar stellen die nodig zijn om de plannen verder te gaan uitwerken en realiseren. De brief, presentatie en andere documenten kun je terugvinden op de WEBSITE.

Algemene Ledenvergadering (ALV) uitgesteld
Eerder hebben we al aangegeven dat we mede vanwege de coronamaatregelen de ALV uitstellen. Er staan geen zaken op de rol waarvoor goedkeuring van de ALV op dit moment noodzakelijk is. Na de zomerstop plannen we medio september een ALV. Wie ondertussen onderwerpen of vragen heeft aan het bestuur die hij/zij normaal gesproken op de ALV in juni had willen stellen kan dit nu doen door de vraag naar de secretaris te sturen: [email protected] .

Begroting en jaarrekening
De penningmeester heeft de voorlopige begroting voor 2020-2021 opgesteld. Voorlopig omdat er nog een aantal vraagtekens zijn m.b.t. de verschillende maatregelen en de effecten daarvan. We streven ernaar tijdens de ALV in september de definitieve begroting 2020-2021 en jaarrekening 2019-2020 te kunnen presenteren. We kunnen vast melden dat ondanks de corona-crisis het afgelopen seizoen positief is afgesloten en we een financieel gezonde vereniging zijn.

Contributie seizoen 2020-2021
De contributie wordt het komend jaar voor alle leden verhoogd met 2,6%. Hiermee compenseren we alleen voor inflatie (algemene prijsstijgingen) en zorgen we voor een solide financiële huishouding. Dit is nodig in deze moeilijke tijden. Walking Football wordt vast opgenomen in het voetbalaanbod, de contributie hiervoor is vastgesteld en toegevoegd. Alle contributies voor het seizoen 2020-2021 kun je terugvinden op de WEBSITE . Eind augustus wordt de contributie automatisch geïncasseerd zorg er voor dat je saldo tegen die tijd toereikend is en je wijzigingen in bankrekeningnummer tijdig doorgeeft aan: [email protected]

We willen ook de mogelijkheid van het JEUGDSPORTFONDS nog eens onder de aandacht brengen. Zeker door de corona-crisis zal het misschien lastiger worden om contributies te betalen. Sporten is belangrijk om te blijven doen, via het jeugdsportfonds kan een tegemoetkoming aan kinderen in de leeftijd 4 t/m 18 jaar die willen sporten, maar waarvan de ouders het door omstandigheden niet kunnen betalen worden aangevraagd. Deze tegemoetkoming wordt direct betaald aan de club. Het uiteindelijke doel is om de maatschappelijke betrokkenheid van deze kinderen en ouder(s) te vergroten. De spelregels van Jeugdfonds Sport Zeeland zijn HIER te lezen.

Teamindelingen jeugdteams bekend
De jeugdcommissie heeft 26 juni alle jeugdspelers geïnformeerd over de teamindelingen voor het volgende seizoen. Deze indeling is gemaakt in overleg met de trainers en de jeugd-coördinatoren zoals beschreven vastgelegd in het Indelingsbeleid Jeugd.

Als er vragen zijn kun je contact op nemen met de jeugd-coördinator voor jouw categorie

JO17, JO19                        Niels Meijer
JO13, JO14, JO15             Geuch Zijlma
JO10, JO11, JO12             Ester Heemskerk