Nieuws van de bestuurstafel 2020/2021 - 1

Nieuwsbrief van het bestuur van V.V. Kloetinge
nr. 1 - 15 oktober 2020 seizoen 20/21

Start seizoen 2020-2021
Na een intensieve periode van voorbereiding is het voetbalseizoen van start gegaan. En dat verliep heel erg goed, veel dank voor ieders bijdrage hieraan! Alle inspanningen ten spijt liggen de competities helaas al weer stil en kunnen voorlopig alleen de jeugdteams trainen. Tot nu toe hebben we jullie dit seizoen alleen nog maar informatie over corona-richtlijnen gestuurd. In deze nieuwsbrief informeren we jullie ook over een aantal andere onderwerpen die tussen de corona-perikelen door gewoon door zijn gegaan of gaan.

Algemene Ledenvergadering (ALV) 2 november 2020
Maandag 2 november is de jaarlijkse ALV gepland waarin de jaarrekening wordt vastgesteld.
Vanwege de corona-maatregelen wordt de ALV dit jaar digitaal via Microsoft Teams gehouden. Dit is middels de corona-spoedwet mogelijk gemaakt en toegestaan. 10 dagen voorafgaand aan de ALV wordt de agenda met alle informatie over hoe aan te melden voor de digitale ALV via e-mail naar jullie toegestuurd. Voor wie het niet mogelijk is om deel te nemen aan de digitale ALV maar dit wel heel graag wil, vragen we ons dit te laten weten via [email protected]

Ontwikkelingen Wesselopark
Heel blij zijn we met het besluit van het college om veld 1 te vervangen door kunstgras. Dit gaat heel veel meer extra capaciteit geven waardoor iedereen naar hartenlust kan trainen en er meer (oefen)wedstrijden kunnen worden gespeeld. Op 12 november moet de gemeenteraad instemmen met de begroting voor volgend jaar waarin de investering voor veld 1 is opgenomen. Daarna gaan we verder met de gemeente in gesprek over o.a. wat voor type kunstgrasveld en infill-materiaal.

Met betrekking tot het verbeteren van de verkeersveiligheid en het parkeren worden door de gemeente momenteel diverse varianten uitgewerkt. De wethouder heeft ons aangegeven begin november een plan te kunnen voorleggen aan gebruikers en omwonenden.

In september is ook het ambitieplan aan een afvaardiging van de gemeenteraad gepresenteerd. De wethouder heeft hiervan aangegeven hier in het 4e kwartaal van 2020 meer op in te kunnen gaan.

Op 12 oktober heeft de gemeentelijke schouw plaats gevonden en zijn alle aandachtspunten voor onderhoud van het Wesselopark bekeken en doorgenomen. Het gaat hierbij om de velden, paden, en groenonderhoud. De accommodaties zijn in eigen beheer en vallen niet onder het onderhoud van de gemeente dit wordt door vrijwilligers van de vereniging verzorgd.

Strategisch beleidsplan
Het huidige beleidsplan loopt eind 2020 af. Zowel in het voorjaar als in de zomer is gestart om hier onder begeleiding van een procesbegeleider een aanvang te maken voor een nieuw beleidsplan. Echter door de corona-maatregelen kunnen we dit nu niet verder uitwerken. We willen bij de samenstelling van het nieuwe strategisch beleidsplan namelijk nadrukkelijk de leden betrekken. Dit gaat onder de huidige omstandigheden niet. Zo lang er geen nieuw door de ALV goedgekeurd strategisch beleidsplan is blijft het huidige beleidsplan van kracht.

Verlichting veld 5
Ook de hoekmasten op veld 5 zijn nu voorzien van LED-veldverlichting, hierdoor is nu geheel veld 5 goed verlicht volgens de KNVB-normen voor trainingen. Binnenkort wordt nog een tablet geplaatst zodat de trainers de verlichting daarmee kunnen in- en uitschakelen. Op deze manier kunnen we zo efficiënt en duurzaam mogelijk met de veldverlichting omgaan.

EHBO, BHV, Fysio spreekuur
De Clavers zou ook dit seizoen heel graag weer het wekelijkse spreekuur op dinsdagavond willen starten echter door de corona-richtlijnen is dit momenteel niet mogelijk.

Op trainingsdagen zijn de EHBO-materialen en AED die in de hal van het kleedkamergebouw naast de trap hangen bereikbaar. Daar is nu ook een pleisterautomaat en een doosje met instant cold-packs beschikbaar.

Corona en voetbal
We eindigen waarmee we de nieuwsbrief begonnen. Het coronavirus heeft grote impact op ons dagelijks leven, de sport en het verenigingsleven. Alle trainingen van de jeugdteams kunnen gelukkig nog gewoon doorgaan. Ook op zaterdagen hebben deze teams de mogelijkheid een onderlinge wedstrijd te spelen of te trainen. We hopen dat hier zo veel als mogelijk gebruik van wordt gemaakt. Over de wijze waarop dit kan zijn de trainers van alle teams geïnformeerd. Op de website zijn alle richtlijnen zoals deze bij trainingen gelden terug te vinden.

Financieel hebben we gelukkig het nodige vlees op de botten en hebben we steun van een grote groep sponsoren en de Businessclub (BCK). De penningmeester heeft zich inmiddels suf gerekend aan de begroting en alle mogelijke overheidsregelingen doorgenomen en waar dat kon aangevraagd. Met alle toekomst plannen en ambities die we als V.V. Kloetinge hebben willen we wel dat vlees op de botten behouden, dus ook wij hopen zo spoedig mogelijk weer de kantine te kunnen openen en bezoekers op het Wesselopark te kunnen ontvangen.

Belangrijker nog voor een vereniging is het sociale aspect dat door alle maatregelen op een heel laag pitje is komen te staan. Niet meer even napraten na de wedstrijd, of gewoon als supporter even een bezoek aan wedstrijd of de kantine kunnen brengen. Voor veel leden is V.V. Kloetinge een belangrijke ontmoetingsplaats en een deel van hun leven. Dit valt nu voor een grote groep leden weg en dat is bijzonder jammer hoe begrijpelijk en noodzakelijk de maatregelen ook zijn.

Het wordt een extra keertje (video)bellen met elkaar of samen binnen de normen een rondje hardlopen, wandelen of fietsen om zo onze sociale contacten te onderhouden.

Als V.V. Kloetinge zijn we Samen Sterk, houd vol en blijf gezond!