Nieuws van de bestuurstafel 2020/2021 - 5

Nieuwsbrief van het bestuur van V.V. Kloetinge
nr. 5 - 26 februari 2021 seizoen 20/21

Vervolg voetbalactiviteiten en competitie
Het goede nieuws is dat m.i.v. 3 maart 2021 ook spelers van 18 t/m 26 jaar weer kunnen gaan trainen. De betrokken coördinatoren inventariseren bij de teams en het trainingsschema wordt aangepast rekening houdend met de avondklok. De senioren worden z.s.m. geïnformeerd door de coördinator en/of wedstrijdzaken wanneer zij kunnen starten met trainen en de corona-richtlijnen die daarbij in acht moeten worden genomen. Wacht dat bericht dus even af.

Na  de persconferentie van 23 februari 2021 over het vervolg van de corona-maatregelen heeft de KNVB besloten dat op basis van die informatie het hervatten van alle competities niet meer mogelijk is. Enige uitzondering hierop zijn nog de A-categorie jeugdcompetities (bij V.V. Kloetinge zijn dit: JO13-1, JO14-1, JO15-1, JO17-1 en JO19-1) en de O23 competities. De KNVB is voornemens dat zodra dat kan de Regio Cup te starten Lees hier het bericht van de KNVB over oa. de RegioCup en categorie A Jeugd

Vervanging hoofdveld en toplaag veld 5
De voorbereidingen voor de vervanging van ons hoofdveld door kunstgras met verlichting en het vervangen van de toplaag van veld 5 zijn in volle gang. De gemeente heeft een externe projectleider aangesteld die de vervanging begeleidt. 1 maart is er een afspraak met deze projectleider en wordt onze input voor het programma van eisen en de planning besproken.

Ook wordt gelijk gekeken naar het aansluiten op het ambitieplan en zo gelijk zaken die dan aangepakt zouden moeten worden kunnen worden meegenomen (denk aan aanpassen looppaden, ongebruikte ruimtes beter benutten enz.). Eind van het 1e kwartaal komt de wethouder met een officiële reactie naar de gemeenteraad op het ambitieplan zoals wij dit in juni 2020 hebben gepresenteerd aan jullie en ingediend bij de gemeente.

Uitkomsten enquete : opstarten klankbordgroepen
In november hebben studenten van de Speco opleiding een enquete uitgezet onder onze leden. Er was een goede en bruikbare respons. V.V. Kloetinge scoorde een hoog ten opzichte van andere verenigingen. Op een schaal van 0 tot 5 was het laagste een 3.2 voor het onderhoud van het sportpark. We hebben weliswaar goede scores behaald maar er is altijd ruimte voor verbetering. We waren het al van plan maar willen dit nu echt vorm gaan geven ondanks dat we nog geen fysieke bijeenkomsten kunnen organiseren willen we klankbordgroepen gaan vormen per leeftijdcategorie of afdeling. Denk aan een groep voor jeugdleden, jonge recreatieve senioren, niet leden, meiden enz. Doel is beter te kunnen te kunnen inspelen op wat er onder onze leden leeft, ideeën te verzamelen waar we als club beter van kunnen worden, vragen die er leven te beantwoorden en uitleggen waarom iets wel of juist niet kan. Deze gesprekken kunnen we dan vervolgens ook weer gebruiken voor het opstellen van ons nieuwe verenigingsbrede beleidsplan. In maart zullen we hier op terug komen.

Onderhoud sportpark en accommodaties
Alle doelen zijn in januari nagezien. Een groot deel vertoont mankementen. Een aantal doeltjes van ons zelf is volledig afgeschreven en afgevoerd. De doelen van de gemeente worden per 4 ter reparatie aangeboden.
Bij veld 3 en 5 zijn nieuwe ballenvangers aangebracht.

Verder zal de overkapping bij de kantine worden geschilderd en andere buiten klussen door onze vrijwilligers van de onderhoudsploeg dit voorjaar worden gedaan.

Ook willen we onderzoeken of we de toiletgroep in de kantine kunnen vernieuwen.

Vrijwilligers(coördinator)
We kunnen rekenen op een flink aantal vaste vrijwilligers. Toch hebben we voor verschillende taken nog behoefte aan vrijwilligers. Uit het onderzoek van de Speco-studenten kwam ook naar voren dat voor een vereniging als V.V. Kloetinge een vrijwilligerscoordinator een goede aanvulling zou zijn. Iets wat wij als bestuur onderschrijven. Omdat we elkaar niet persoonlijk kunnen zien en spreken op het Wesselopark maakt het het minder eenvoudig mensen te benaderen of te ontmoeten die geschikt zouden zijn voor deze functie. Denk jij nu daar ben ik wel eens benieuwd naar of denk je deze rol te kunnen vervullen dan komen we graag met je in contact. Neem daarvoor even contact op via [email protected]

Voorbereiding volgend seizoen
Je kunt het je haast niet voorstellen, maar de voorbereidingen voor het komende seizoen zijn al in volle gang. Samenstellen selecties, gesprekken met trainers opleidingsteams en inventarisaties bij teams. Volgend seizoen wil de KNVB starten met een Onder 23 competitie voor de recreatieve teams. Doel is junioren en startende senioren met en tegen leeftijdgenoten  te laten voetballen. Je leest er HIER meer over. De coördinatoren van de betreffende leeftijdscategorieën zullen gaan inventariseren bij de spelers en teams die qua leeftijd hiervoor in aanmerking komen hoe zij hier tegenover staan.

Ajax Camp komt weer naar het Wesselopark!
Na de geslaagde edities in 2019 en 2020, is er in de zomervakantie van 2021 wederom een Ajax Camp bij VV Kloetinge. Dus ben jij tussen de 6 en 16 jaar oud en wil jij in de zomervakantie een week lang trainen als jouw favoriete Ajax-speler? Schrijf je dan in voor het Ajax Camp bij VV Kloetinge van 30 augustus t/m 3 september 2021 en doe mee!

Ga voor meer informatie en inschrijven naar de website van Ajax Camps en Clinics