Nieuws van de bestuurstafel 2021/2022 - 2

Nieuwsbrief van het bestuur van V.V. Kloetinge
nr. 2 - 18 november seizoen 21/22

We hadden goede vooruitzichten dat we een normaal voetbalseizoen zouden gaan krijgen, maar helaas worden we nu toch weer geconfronteerd met de invloed van het nog altijd rond warende coronavirus. Tussentijdse updates over hoe we samen het voetballen mogelijk kunnen blijven maken in combinatie met de coronamaatregelen zijn op de website te vinden en worden altijd z.s.m. via de teamappgroepen gedeeld.

In deze nieuwsbrief andere onderwerpen, thema’s en activiteiten die ons bezighouden.

Terugblik ALV aftreden bestuursleden
Op maandag 20 september hebben we een fysieke ALV kunnen houden. Niet druk bezocht en veel bekende gezichten die altijd trouw aanwezig zijn. Toekomstige ALV’s hopen we meer leden te kunnen ontmoeten en spreken over het wel en wee van onze vereniging waarbij iedereen betrokken is.

Tijdens de ALV van 20 september is de penningmeester, Arjo Schroevers, afgetreden. Het is voor hem vanwege zijn werkzaamheden niet mogelijk om dit te combineren. Het bestuur is op zoek naar een nieuwe penningmeester, indien jullie een geschikte kandidaat weten of je hebt zelf interesse vernemen we dat graag.

Ook is afscheid genomen van Laurens Oele, bestuurslid algemene zaken, die na 2 termijnen in het bestuur nog actief blijft als leider van VVK4 en meedraait op zaterdagen op het wedstrijdsecretariaat.

Hoofdveld en ambitieplan Wesselopark
Het zal niemand zijn ontgaan dat het nieuwe hoofdveld een grote aanwinst is voor onze vereniging. Meer trainingsruimte, geen of minder afgelastingen, nieuwe doelen. De werkzaamheden hebben wat  langer geduurd en er zijn nog een paar punten die rond het veld aangepakt moeten worden, zoals het pad voor de tribune. Een al decennia lang aandachtspunt zijn de parkeermogelijkheden en bereikbaarheid van het Wesselopark. Hierover blijven we in gesprek met de gemeente die eigenaar is en verantwoordelijk is voor een goede parkeerfaciliteit bij sportvoorzieningen. De wethouder heeft aangegeven voor Kerst 2021 duidelijkheid te geven over de toekomstige mogelijkheden van het Wesselopark waarvoor V.V. Kloetinge in juni 2020 een ambitieplan heeft ingediend op verzoek van de gemeente.

Vertrouwenspersonen
Met ingang van dit seizoen hebben we ook een vrouwelijke vertrouwenspersoon: Karen Boele. Zij is net als onze reeds jarenlange vertrouwenspersoon Ton de Craene bereikbaar via [email protected]

Ledenbetrokkenheid en vrijwillige inzet
De vereniging is van ons allemaal, samen leveren we een bijdrage aan de club waar we plezier en sportieve prestaties combineren. We merken echter steeds vaker dat V.V. Kloetinge gezien wordt als een organisatie die met vaste medewerkers een bedrijf vormt. De kracht van een vereniging is het samen te doen. Met een aantal betrokken leden en met de procesbegeleider van het bestuur is gesproken over op welke manier we leden meer kunnen betrekken en motiveren zich vrijwillig in te zetten voor V.V. Kloetinge. Daarnaast hoe maken we duidelijk hoe de vereniging in elkaar zit en is georganiseerd, bij wie moet je waarvoor zijn, wie zijn we, wat kan je verwachten en andersom wat verwachten we van onze leden. Er wordt verder gewerkt aan een actieplan om hier concrete stappen te maken.

Word verenigingsscheidsrechter!
Er is een flink te kort aan scheidsrechters. De KNVB is daarom een actie begonnen om meer scheidsrechters te werven. Op vrijdag 24 november start er een cursus verenigingsscheidsrechter veldvoetbal op locatie bij VV Arnemuiden. Startdatum van de cursus is vrijdag 24 november a.s. vervolgens (ondervoorbehoud van eventuele aangescherpte coronaregels) 12 januari 2022 (theorie), 9 februari 2022 (praktijk) en 16 maart 2022 (praktijk). Deze cursus start bij minimaal 15 deelnemers. Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden via [email protected]

Welkomstcursus trainers en JVTC opleiding
Bij aanvang van het seizoen is er voor nieuwe trainers, meestal ouders van een speler die zich belangeloos inzetten, een start bijeenkomst gehouden. Daarna is er in september, oktober en november door een groep enthousiaste ouders die trainer van een jeugdteam zijn de JVTC – module van de KNVB gevolgd. Hoe bouw je een training op , waar let ik op, hoe begeleid ik een team enz. Heel fijn dat deze cursus er is en er zoveel enthousiaste deelnemers waren.

Reanimatietraining en EHBO-materialen
In november hebben 16 leden deelgenomen aan de aangeboden reanimatie- en AED training. Belangrijk om te weten wat je moet doen als iemand niet meer bij kennis is.

In de hal van het kleedkamergebouw rechts naast de trap hangt de AED, een EHBO-kist, pleister automaat en een brancard. Coldpacks zijn hier ook te vinden op trainingsavonden, op wedstrijddagen zijn coldpacks beschikbaar in de keuken/washok in het kleedkamergebouw. Een handig hulpmiddel bij sportblessures tijdens training of wedstrijd is de RodeKruis app.