Nieuws van de bestuurstafel 2019/2020 - 4

Nieuwsbrief van het bestuur nr. 4 - februari 2020 seizoen 19/20

We zijn de winterstop al ruim gepasseerd en kijken voor wat het weer betreft reikhalzend uit naar het voorjaar. De voorbereiding op volgend seizoen is al begonnen. Evaluatiegesprekken met trainers van de opleidingsteams zijn gehouden en inventarisatie van spelers die van de junioren volgend seizoen de overstap maken naar de senioren volgend seizoen zijn gehouden of worden binnenkort gehouden. De eerste selectie ligt op kampioenskoers en toernooicommissies bereiden de diverse toernooien in mei en juni op het Wesselpark voor.

Inloopspreekuur
Donderdagavond 19 maart is er van 19.30 uur tot 20.30 uur weer een inloopspreekuur van het bestuur. 2 bestuursleden zijn deze avond aanwezig om vragen te stellen of ideeën voor te leggen. Maximaal 15 minuten per persoon. Voor persoonlijke kwesties kan beter een afspraak worden gemaakt.

Masterplan Wesselopark
Zoals bekend willen we het Wesselopark aanpakken. Vernieuwen (kleed)ruimtes onder de tribune, verzorgingsruimte en vernieuwen/verbouw kantine. Ook staat het onderhoud en vervangen van onze velden en de parkeerruimte op de verlanglijst. De LED-veldverlichting is inmiddels gerealiseerd.

Op 19 februari is er door een delegatie vanuit VV Kloetinge, de Businessclub en gemeente een bezoek gebracht aan een aantal sportaccommodaties in Amsterdam ter inspiratie voor accommodatie ontwikkeling.
De verkregen indrukken, informatie en ideeën gaan we gebruiken voor de verdere uitwerking van het masterplan voor het Wesselopark.

Veldonderhoud
De staat van met name onze grasvelden is al geruime tijd een groot punt van zorg en aandacht binnen de vereniging. Het huidige hoofdveld past niet bij onze ambities en het gehele sportpark en de staat van de velden is voor een vereniging met een omvang als de onze onvoldoende. Zowel voor de wedstrijden als voor de trainingen.

Wij huren de velden van de gemeente Goes en zij zijn verantwoordelijk voor het onderhoud van de velden op het Wesselopark. Wij voeren continue overleg met de gemeente hierover. In november hebben wij een plan van aanpak voor de velden aan de gemeente gepresenteerd. Dit hebben wij vervolgens tijdens de ALV in november ook aan de leden gepresenteerd. We hebben de uitgangspunten geformuleerd die nodig zijn om alle wedstrijden en trainingen te organiseren en er zijn capacititeitsberekeningen ter onderbouwing toegevoegd. De gemeente onderkent dat de huidige capaciteit en de kwaliteit van de velden momenteel onvoldoende is. Het heeft echter door de bestuurlijke trajecten tijd nodig om dit om te zetten naar een lange termijn oplossing.

We zitten er boven op. Zelf mogen we niet zonder toestemming het veld onderhouden. Het enige wat we wel zelf mogen en zelfs moeten is de velden aanprikken en plaggen herstellen na een wedstrijd. Dat wordt zo af en toe als er vrijwilligers zijn dan ook gedaan.

Direct na de voorjaarsvakantie is er weer een afspraak met de gemeente waarin zij haar plannen voor het onderhoud van de velden dit voorjaar en deze zomer komen toelichten. We houden jullie op de hoogte.

Belactie VriendenLoterij
Als vereniging hebben wij een jarenlange samenwerking met De VriendenLoterij dat levert de clubkas jaarlijks een flink bedrag op. Op dinsdag 3 maart 2020 organiseert V.V. Kloetinge een belactie in samenwerking met de VriendenLoterij om zo geld in te zamelen voor de clubkas. Met deze actie willen wij onze wens, een vernieuwde of geheel nieuwe kantine, vervullen.

Op dinsdag 3 maart tussen 18.30 en 21.30 uur kun je een telefoontje verwachten van één van onze leden met de oproep mee te spelen met de VriendenLoterij voor V.V. Kloetinge. Het is de moeite meer dan waard, want:

• Minimaal 40% van jouw lotprijs gaat direct naar onze clubkas;
  • Als deelnemer van de VriendenLoterij maak je maandelijks kans op fantastische prijzen;
  • De VriendenLoterij keert tijdens de Nationale Belmaanden extra geldbedragen uit aan de vijf clubs die de meeste loten hebben verkocht. Laten we dus gaan voor zoveel mogelijk loten, om zo extra geld voor de club te winnen!

Kantine ontwikkelingen volgend seizoen
Dit seizoen worden nu ook ouders van jeugdleden ingezet bij kantinediensten. We zijn tevreden over de inzet van ouders en spelers in de kantine. Het zorgt voor een goede bezetting en tevens betrokkenheid bij de vereniging.

Voor volgend seizoen gaan we op zoek naar een nieuwe kantinebeheerder. Albert Joosse stopt namelijk aan het einde van dit seizoen. Weet je iemand die interesse heeft om zelf of samen met iemand de verantwoordelijkheid voor de gehele kantine organisatie en leiding op zich te nemen dan komen we graag met jou in contact. Je kunt ons bereiken via [email protected] of spreek één van de bestuursleden hierover aan op het sportpark.

Commissie Sportiviteit en Gedrag
Sinds een jaar hebben wij naast de vertrouwenspersoon een Commissie Sportiviteit en Gedrag (CSG). De CSG onderzoekt gevraagd en ongevraagd wangedrag in verenigingsverband, of grensoverschrijdend gedrag voor alles wat zich vooral, maar niet uitsluitend, buiten het veld om afspeelt. Na beoordeling en/of onderzoek brengt de CSG advies uit aan het bestuur. Op het veld blijven vanzelfsprekend de sancties van de KNVB van kracht. De sancties van een scheidsrechter staan dan ook los van sancties die door het bestuur van VV Kloetinge worden opgelegd. De gedragsregels en het volledige beleid van de CSG is terug te vinden op de website https://www.vvkloetinge.nl/955/beleid/.

De CSG heeft een eigen e-mailadres: [email protected]

Wijzigingen in contactgegevens
Heb je een nieuw telefoonnummer, e-mailadres of adres, geef dit dan altijd door aan de ledenadministratie [email protected]