Nieuws van de bestuurstafel 2020/2021 - 3

Nieuwsbrief van het bestuur van V.V. Kloetinge
nr. 3 - 18 december 2020 seizoen 20/21

Wat een jaar hebben we achter de rug. Het coronavirus heeft iedereen wel op één of andere manier geraakt. Ook in 2021 zullen we nog te maken hebben met het coronavirus. Fijn dat jullie de vereniging zijn blijven steunen. Ontzettend belangrijk nu er geen kantine inkomsten zijn en ook sponsoren het zakelijk niet allemaal even gemakkelijk hebben.

Alle vrijwilligers die zich dit jaar hebben ingezet heel hartelijk dank daarvoor! Traditiegetrouw bezorgt het bestuur voor Kerst bij alle vaste vrijwilligers een eindejaarsgeschenk. Ook dit jaar doen we dat weer, ondanks dat het misschien allemaal minder rooskleurig is, willen we juist onze waardering voor onze vrijwilligers laten blijken.

Blik vooruit
Ja zeker, de blik staat vooruit bij V.V. Kloetinge. We blijven ons ontwikkelen en inzetten voor onze vereniging én de toekomst van het Wesselopark. We zetten alles op alles om bij aanvang van het volgende voetbalseizoen ons hoofdveld te vervangen door kunstgras met verlichting en ook de toplaag van veld 5 dan vervangen te hebben.
Het fijne van een vereniging met een omvang als V.V. Kloetinge is dat er ontzettend veel (ouders van) leden zijn die hun expertise in kunnen en willen zetten om hieraan bij te dragen. Voor het bestuur fijn omdat op die manier een project als het vervangen van een veld met een gerust hart aan een werkgroep met ervaren mensen kan worden gedelegeerd.

Het allerbelangrijkste bij die blik vooruit is en blijft natuurlijk het weer kunnen starten met normale trainingen en de competitie. De KNVB heeft deze week hierover gecommuniceerd dat er nog 2 scenario‘s voor wat betreft de seniorencompetities op tafel liggen:

• De huidige competities opdelen in halve poules waarbij er alsnog een hele competitie wordt gespeeld
  • Het uitspelen van alleen de eerste competitiehelft

Beide scenario’s zijn afhankelijk van de verdere besluiten van het kabinet en de tijd die teams nodig hebben om weer te kunnen ‘optrainen’. De definitieve keuze voor een van deze scenario’s en de concrete uitwerking ervan zal daarom pas na de persconferentie van 12 januari bekendgemaakt kunnen worden. Dit geldt ook voor het vervolg van de diverse jeugdcompetities.

Van alle actieve voetballers worden de senioren momenteel het meest beperkt in hun voetbalactiviteiten. Trainen in groepjes van 4 is al niet echt een voetbaltraining meer te noemen laat staan in tweetallen. Hier heeft niemand voor gekozen. We begrijpen heel goed dat het niet eenvoudig is hier een zinvolle invulling aan te geven. Zodra dat weer kan, is het dan ook de bedoeling dat we samen met alle seniorenteams bekijken hoe we elkaar kunnen helpen zodat iedereen weer kan starten binnen de dan geldende maatregelen

Winterstop
Omdat alles anders is gaan we ook anders om met de traditionele winterstop. Tot en met 23 december kan er volgens het reguliere trainingsschema worden getraind door de jeugd t/m 17 jaar.

24 december t/m 3 januari 2021 geldt de winterstop voor de jeugd en vinden er geen activiteiten plaats op het Wesselopark.

Enige uitzondering hierop is de speciale PT-trainingsdag op 28 december a.s. door Skills&Control voor de jeugd.

Voor iedereen van 18 jaar en ouder is het per 15 december helaas al niet meer mogelijk om te trainen tot in elk geval 20 januari 2021.

Wij wensen jou en jouw dierbaren fijne feestdagen en een gezond en hoopvol 2021!

thumbnail_VVK_kerstkaart_2020.jpg