Gelijkspel Kloetinge JO13-1 uit bij TSC

Onder 13 competitie (A-cat), 3e divisie C

11 mei 2019 10:30

M.A.J. (Mari) van der Heijden

Op een zonnige zaterdagmorgen stond de uitwedstrijd tegen TSC op het programma.

De selectie was bijna compleet, alleen Robin Nieuwdorp was geblesseerd.

Het was vrij warm en aan de warming-up te zien, was de scherpte nog niet aanwezig.

Toen de wedstrijd van start ging, bleek de slechte voorbode van de warming up te kloppen.

De scherpte ontbrak en iedereen leek last te hebben van voorjaarsmoeheid.

In alle linies was TSC de betere ploeg en dit leidde tot hachelijke situaties voor het Kloetinge doel.

Een fatsoenlijke opbouw kregen we niet voor elkaar en telkens waren we de bal te snel kwijt.

Met veel geluk gingen we met 0-0 de rust in want het had ook zomaar 2-0 voor TSC kunnen zijn.

In de rust was iedereen ervan overtuigd dat we uit een ander vaatje moesten tappen.

We zaten feller op de bal en af toen konden we TSC onder druk zetten. Kloetinge trok ten aanval

maar in de couter kon TSC de 1-0 aantekenen door een misverstand tussen onze keeper en de verdediging.

Kloetinge ging niet bij de pakken neerzitten en probeerde druk te houden op de verdediging van TSC.

Na een goede combinatie via links tussen Jens en Jorik, gaf Jorik een perfecte voorzet op Ricardo. Helaas

werd zijn schot van dichtbij gestopt door de keeper. Een paar minuten voor tijd een vrije trap op 20 meter van het doel.

Finn Zuidweg schiet de bal hoog richting het doel en de bal ploft achter de keeper van TSC neer.

Met veel geluk sleept Kloetinge er nog een gelijkspel uit.

Eindstand 1-1.

Willen we volgende week resultaat halen tegen RBC dan zullen we met meer inzet en passie moeten spelen.