Kloetinge JO13-1 maakt verschil tegen Beek Vooruit in 1e helft: 3-0

Onder 13 competitie (A-cat), 3e divisie C

13 april 2019 11:30

J. (Jetske) Bon

Kloetinge JO13-1 neemt het vandaag op tegen het laag geklasseerde Beek Vooruit. na de knappe overwinning van vorige week uit bij de nummer 2 Unitas’30 is het te hopen dat deze overwinning een vervolg krijgt.

Pieter is helaas geblesseerd en zal alleen het veld inkomen als de nood aan de man is.  Ondanks het zonnetje is het toch fris op het Wesselopark, maar de vaste schare toeschouwers heeft al vroeg een plekje bemachtigd langs de lijn op veld 2.

In het begin van de wedstrijd gaat het spel heen en weer, zonder dat er echt dreiging ontstaat voor beide doelen. Kloetinge heeft wel een veldoverwicht en na een mooie combinatie op links via Wesley en Mika, geeft laatstgenoemde een goede voorzet die Jorik in een keer op de pantoffel neemt, maar de bal gaat helaas net naast.

Vanuit de opbouw geeft Beek Vooruit een dieptepass en na een 1-2tje gaat de spit van Beek Vooruit alleen op de uitkomende Finn V af, die met zijn hand de bal keurig tot corner verwerkt. Het gevaar lijkt geweken, maar de corner wordt vanaf de rechterkant op de achterste paal geschoten. Kloetinge komt nog een keer goed weg en gelukkig kan Thom verder uitverdedigen.

Kloetinge houdt overwicht en blijft druk geven. Na een pass van Jay op Wessel bereikt Wessel Jorik, die vanaf de rand van de zestien de bal naar de verre bovenhoek krult, maar een goed redding van de keeper van Beek Vooruit voorkomt een treffer. De bal belandt voor de voeten van Wesley die niet aarzelt en de bal meteen op de wreef neemt en hard de paal raakt. Helaas nog geen doelpunt.

Een paar minuten later is het wel raak. Na een passie van Jens belandt de bal bij Mika. Met een harde schuiver gaat de bal laag in de verste hoek, 1-0 voor Kloetinge.

Direct na de aftrap wordt Beek Vooruit al meteen weer vol onder druk gezet. Na een goede onderschepping door Boris komt de bal bij Wesley die zijn man uitspeelt en de bal voorzet. Deze wordt afgeslagen door een verdediger van Beek Vooruit, maar de afvallende bal komt voor de voeten van Jens die droog uithaalt en de 2-0 in het net schiet. Twintig minuten gespeeld en Kloetinge gaat op jacht naar meer.

Beek Vooruit probeert er uit te komen maar dat lukt sporadisch door goed verdedigen van Kloetinge. Na een van de afgeslagen aanvallen passt Jay op Wessel die meteen Jorik de diepte in stuurt en zelf doorloopt de zestien in. De voorzet van Jorik wordt door Wessel in een keer op de pantoffel genomen maar de bal gaat net naast.

Kloetinge is veel sterker in de eerste helft en na een goede onderschepping van Persijn wordt de bal naar de linkerkant waar Finn Z Wesley in de diepte aanspeelt die na een mooie actie zijn man passeert en wederom de verre hoek van het Beek Vooruit doel weet te vinden, 3-0 voor Kloetinge.

Na de 3-0 lijkt Beek Vooruit iets beter in de wedstrijd te komen, zonder echt gevaar te stichten. Het levert alleen een vrije trap op (bal hoog over) en een voorzet waarna de bal ook hoog over geschoten wordt.

Vlak voor rust krijgt Kloetinge nog een vrije trap na hands van Beek Vooruit. Uit de rebound van de vrije trap schiet Robin de bal net over. Vanuit de opbouw van Beek Vooruit wordt de bal meteen door Mika onderschept en na dieptepass sprint Robin op snelheid te verdediging voorbij en komt vrij voor de keeper maar wederom staat zijn vizier niet op scherp. De bal gaat weer over.

Na een knappe eerste helft gaat Kloetinge met een mooi 3-0 voorsprong de rust in.

RUST

De tweede helft begint rommelig en Beek Vooruit lijkt iets scherper te zijn dan Kloetinge, zonder dat dit gevolgen heeft. Na een overtreding van Beek Vooruit levert de vrije trap niets op voor Kloetinge, maar de counter is gevaarlijk. Goed meeverdedigen van Robin levert Beek Vooruit een corner op. De corner wordt in een keer op de voet genomen door een aanvaller van Beek Vooruit maar wordt knap gered door Finn V. Kloetinge is niet scherp uit de kleedkamer gekomen na de rust, want het spel is slordig en onnauwkeurig en van het goede spel uit de eerste helft is niet veel meer terug te zien. Het lijkt of de jongens al genoegen nemen met de 3-0 stand.

Pas na aan kwartier in de 2e helft krijgt Kloetinge een kans, na 1-2 tussen Jorik en Ricardo, geeft laatstgenoemde een strakke, lage voorzet die net voldoende door de keeper kan worden gekeerd voordat Robin of Mika gevaarlijk kunnen worden.

Direct daarna breekt Beek Vooruit maar keeper Finn redt op het schot van de aanvaller. Kloetinge probeert te blijven voetballen, maar dit lukt niet goed meer. Tegen het einde van de wedstrijd lijken de krachten bij Beek Vooruit ook weg en Kloetinge zet nog eens aan. Na dieptepass van Finn Z gaat Robin de diepte in maar Mika komt een teenlengte te kort om de bal op doel te schieten. Vlak daarna krijgt Persijn een mooie kans en draait binnen de zestien weg van zijn tegenstander maar zijn schot wordt geblokt. Kloetinge zet weer hoog druk en nadat Wessel de bal op Ricardo passt, schiet Ricardo hard in, maar de bal wordt door de keeper gestopt.

Met nog zo’n 5 minuten te spelen zakt ook Kloetinge verder weg en komt niet meer tot grote kansen. Het laatste wapenfeit is een hard schot van Wesley na een afgeslagen vrije trap. De bal gaat helaas naast.

Vlak daarna fluit de zeer goed leidende, vrouwelijke scheidsrechter voor het eindsignaal. Jammer dat het goede spel van de eerste helft in de tweede helft geen vervolg heeft gekregen, maar in ieder geval zitten de 3 punten in de tas.

Eindstand Kloetinge JO13-1 - Beek Vooruit JO13-1 3-0.