Kloetinge JO13-1 welverdiend naar winst tijdens stormachtig duel

Beek Vooruit JO13-1

Onder 13 competitie (A-cat), 3e divisie C

8 december 2018 10:00

Niet zozeer stormachtig qua wedstrijdverloop, maar wel wat de weersomstandigheden betrof. Er stond op sportpark de Heikant in Prinsenbeek een stevig briesje (toch zeker 7 bft), wat het moeilijk maakt in de eerste helft met wind tegen tot scoren te komen. Kloetinge toonde zich de eerste helft de betere partij met goed combinatiewerk, maar nog onvoldoende druk naar voren. In de 17deminuut kwam Beek Vooruit heel even gevaarlijk uit wat resulteerde in de eerste corner van de wedstrijd (altijd gevaarlijk met wind mee). In de 21se minuut wist Kloetinge gevaar te stichten met een schot van Mika op goal die net rechts op de paal afschampte. Daarna volgde een mooi passje van Ricardo op Mika, uiteindelijk resulterend in een schot op goal van Jorik. De vlagger van Prinsenbeek vlagde, laten we zeggen, behoorlijk scherp voor buitenspel, wat het voor Kloetinge lastig maakte in het spel te blijven in die eerste helft.

Na rust was het in de 47steminuut meteen raak voor Kloetinge. Wesley kreeg de bal mooi op de slof en schoot deze met een boog ruim vanaf de 16 gedecideerd over de keeper. 0-1! Kloetinge liet in de 2dehelft met vlagen nog een aantal fraaie combinaties zien, wat resulteerde in een corner in de 38steminuut die naast ging. In het midden van de 2dehelft werd Beek Vooruit wel nog even gevaarlijk op de helft van Kloetinge, maar niet veel later was Kloetinge weer stevig genesteld op de helft van Beek Vooruit en zagen we een fraaie kopbal van Jens helaas op de lat gaan.

Na het fluitsignaal gingen de jongens voldaan van het veld af en de winterstop in met een welverdiende 3 punten.