Kloetinge JO13-1 onderuit tegen Unitas

Unitas'30 JO13-1

Ricardo Tange (vrije trap)

Onder 13 competitie (A-cat), 3e divisie C

1 december 2018 10:00

Afgeschermd

Vandaag stond de wedstrijd Kloetinge JO13-1 - Unitas JO13-1 op het programma. Na 2 verlies partijen tegen Jeka  (onverdiend) en Sc 't Zand (verdiend) was het weer eens tijd om drie punten te pakken. Echter Untias JO13-1 is ook een ploeg die in de bovenste regionen bivakkeert, dus makkelijk zou het niet worden. Een aantal weken geleden was Unitas al eens bekeken, hieruit bleek dat Unitas over zeer goede aanvallers beschikt. Kloetinge JO13-1 moest zich dus van zijn beste kant laten zien.

Tot overmaat van ramp had Kloetinge ook nog eens met twee ziekmeldingen te maken in de vorm van Pieter en Boris. Met nog 11 fitte spelers begon Kloetinge zeer goed aan de wedstrijd, lekker fel en er werd goed gecombineerd. Na 4 minuten mocht Kloetinge dan ook de 1-0 op het scorebord plaatsen door een schitterende vrije trap van Ricardo. Wat een lekker begin, Unitas leek geen grip te krijgen op de wedstrijd. Na 17 minuten had het druk zetten van Mika effect, de keeper van Unitas leek de bal kwijt. Hierdoor kon Ricardo de bal inschuiven, maar door een attente Unitas verdediger werd de bal van de lijn gehaald. Bijna een verdiende 2-0, jammer.
2 minuten later bleek maar weer eens dat voetbal niet altijd eerlijk is. Door een te korte pass van een Kloetinge verdediger kon de tot dan onzichtbare spits van Unitas eenvoudig profiteren 1-1. Dit was dan ook de ruststand.

De tweede helft gaf een ander beeld. Kloetinge kwam niet meer toe aan het creeren van kansen, Unitas kwam wat beter in de wedstrijd. In de 43e minuut kwam er een lange bal op de spits van Unitas, deze wist wel raad met dit buitenkansje en maakte zeer gedecideerd 1-2. Wie had dit gedacht de eerste helft? Kloetinge probeerde nog wel aan te zetten, maar was niet bij machte om een blok te vormen. Moe gestreden moest Kloetinge aanzien hoe diezelfde spits nog de 1-3 aan mocht tekenen. Jammer dat deze talentvolle jongen het nodig vond om zijn directe tegenstander uit te lachen in een verder sportieve wedstrijd.
Conclusie, dit verlies was niet nodig geweest.
Volgende week nieuwe kansen tegen Beek Vooruit, succes jongens !