Kloetinge JO13-1 trekt aan het kortste eindje

Onder 13 competitie (A-cat), 3e divisie C

17 november 2018 10:00

Afgeschermd

Na de gelukkige overwinning vorige week op Sarto moesten de jongens het vandaag opnemen tegen JEKA. Op een zonnig en koud hoofdveld van het Wesselopark ging de wedstrijd van start onder leiding van scheidsrechter Jimmy. Zoals al een aantal wedstrijden het geval is, begon Kloetinge niet scherp aan de wedstrijd. Er werd teveel ruimte weg gegeven, duels werden niet gewonnen en passes kwamen niet aan. Nadat de verdediging van Kloetinge niet goed stond opgesteld, kon de rechtsbuiten van JEKA alleen op keeper Finn af. In een ultieme poging de bal van de voet van de aanvaller te plukken, greep Finn de enkel van de tegenstander en kon de scheidsrechter niets anders dan een strafschop geven. Finn dook de goede hoek in en kon de bal wel aanraken, maar niet tegenhouden. Zo keek Kloetinge tegen een achterstand aan en dat is even wennen voor de heren. Er moest een schepje bovenop. Beide ploegen kregen in het verloop van de eerste helft niet veel kansen. Boris, Tom, Wessel, Jay en Finn Z gaven niet veel weg. Vlak voor rust kon Wesley met de bal aan de voet richting JEKA doel. Hij werd omver gegleden door een verdediger en een vrije trap was het gevolg. Finn Z ging achter de bal staan en dan kan er zomaar iets gebeuren. Zijn harde schot werd knap gepareerd door de JEKA keeper, in de rebound was het Mika die op een meter voor het doel helaas de bal over het doel kreeg. Zo ging Kloetinge met een achterstand de rust in.
Na rust was Kloetinge wel de bovenliggende partij. Waar het de voorgaande wedstrijden niet tot veel kansen kwam, was dat nu wel het geval. Steeds weer leverde de kansen geen doelpunt op en gingen schoten van Mika, Jens, Persijn, Pieter, Jorik, Tom en Ricardo over of naast het doel of stond de prima keepende goalie in de weg. Wat Kloetinge ook probeerde, de bal ging er niet in. JEKA kon nog tweemaal uitbreken, maar keeper Finn hield zijn doel verder schoon. De eerste nederlaag in de competitie is een feit. Komende week hard trainen en volgende week gelijk vanaf de start scherp tegen ’t Zand. Eén van de tegenstanders met evenveel verliespunten als Kloetinge. Op voorhand een mooi affiche.