Kloetinge JO13-1 wint voorronde NK talententoernooi

Toernooi Zoetermeer

25 augustus 2018

Op zaterdag 25 augustus hadden we een toernooi in Zoetermeer. Het was de voorronde voor het NK van het Voetbal Talenten Toernooi. Omdat het toernooi van ons district (Zuid) op zondag was, gingen we naar het toernooi van het district West II. Om 8 uur vertrokken we met Mees als vervanger voor de geblesseerde Robin naar FC Zoetermeer. Nadat alle teams waren voorgesteld en het Wilhelmus had geklonken gingen we ons klaarmaken voor de 1e wedstrijd.

De eerste wedstrijd was tegen Westlandia, een sterke ploeg uit de 2de divisie. De eerste 10 minuten waren wij de betere ploeg. Daarna gingen wij naar achter lopen en kwamen we onder druk te staan. Toch gaven we niet veel weg achterin. Alleen keeper Finn moest 1 keer redden. De eindstand was 0-0. Dat was het maximale wat we eruit konden halen.

De tweede wedstrijd was tegen Zoetermeer, een minder sterke tegenstander. Al heel snel kwamen we op een 1-0 voorsprong door een mooie actie van Ricardo op links. Daarna volgden wat schoten van Finn Z, Jens en Wesley. De 2de helft volgde een afstandsschot van Mika hierdoor werd het 2-0. Daarna een mooie actie van Ricardo, hij gaf de bal voor en tegelijkertijd werd hij vanachter getrapt, maar hij kreeg de bal toch nog bij Mika en die kon intikken. Eindstand 3-0.

Daarna moesten we tegen Concordia. Wij creëerden geen kansen en Concordia eigenlijk ook niet. Gelukkig bleef Finn V goed opletten en was belangrijk door een knappe redding aan het eind van de wedstrijd op een afstandsschot. Het bleef 0-0, maar dat was genoeg voor een tweede plaats in de poule. Hierdoor gingen we naar de finalepoule.

In de kruisfinale moesten we tegen PVCV, de nummer 1 uit de andere poule. Wij hielden het achterin goed dicht door goed verdedigen van Boris, Thom, Jay en Finn Z. Het middenveld van de tegenstander was goed, maar Wessel, Wesley en Persijn gaven ook weinig ruimte weg. Het leek te eindigen in 0-0, maar een afgeslagen bal kwam voor de voeten van Jorik. Zijn schot ging over de keeper heen het doel in. Toch nog winst en een finaleplaats.

In de finale kwamen we weer tegen Westlandia te staan. Wij waren niet van plan om tweede te worden en wilden het toernooi winnen. We hebben met zijn allen hard gewerkt. Pieter heeft veel meters gemaakt en ook Finn Z en Boris moesten gaten dichtlopen. Wij waren beter dan de tegenstander. In de eerste helft kregen we een corner die Ricardo nam. De bal kwam bij Thom op zijn hoofd en dat was een doelpunt. We stonden voor. Mika ging nog alleen op de keeper af en werd getackeld. De scheidsrechter gaf ons een penalty. Mika nam hem zelf, maar de keeper kon de bal tegenhouden. We bleven er voor gaan en hielden vol tot de rust. Na de rust was er veel verwarring. Al na 5 minuten (in plaatst van 11) werd er omgeroepen dat het tijd was. Wij waren natuurlijk blij, maar de trainer van de tegenstander ging zeggen dat er nog 6 minuten gespeeld moest worden. Toen werd dat ook omgeroepen en moesten we nog verder met de wedstrijd. Gelukkig kon Westlandia niet meer scoren. Daarna werd er weer omgeroepen dat het tijd was en nu was het ook echt waar. Voor de tweede keer konden wij een feestje vieren.

De prijsuitreiking die volgde was een beetje chaotisch en het ging ook nog eens keihard regenen. De zoveelste bui van deze dag. Na snel opnoemen van alle teams, konden we onze prijs binnen ophalen. Een grote beker, een schaal en voor iedereen een medaille. Het was een geslaagd toernooi. We mogen nu naar de landelijke finale. Wanneer dat is, is nog niet bekend. Zaterdag spelen we onze eerste bekerwedstrijd tegen Steenbergen. Hopelijk winnen we die ook.

Wesley de Bruine