Kloetinge JO17-1 wint tweede oefenwedstrijd met ruime cijfers

IFC JO17-1

25 augustus 2018 13:15

Na de 2-4 overwinning van vorige week in de oefenwedstrijd tegen MOC'17 JO17-1, vandaag de tweede oefenwedstrijd in de voorbereiding. Deze keer was IFC JO17-1 (uitkomend in de 4e divisie) uit Hendrik-Ido-Ambacht de gastheer.
Het begin van de wedstrijd was onrustig van de kant van Kloetinge. Na een minuut of 10 spelen kwam Kloetinge beter in de wedstrijd en zette Kloetinge steeds meer druk op de verdediging van IFC. Na 14 minuten spelen kwam Kloetinge op een 0-1 voorsprong. Na een goede lange bal van Maxime kwam de bal, na een goede loopactie, bij Sander. Hij kwam net te kort om de bal achter de keeper te tikken, maar Merijn was goed meegelopen om van dichtbij de 0-1 te scoren. Kloetinge zocht steeds meer de diepte en IFC kwam er niet aan te pas. Het wachten was op nog een goal en dat gebeurde ook. Vier minuten na de 0-1 ging de verdediger van IFC in de fout waardoor Sander de bal kon oppikken en de keeper in de lange hoek kon passeren en zo de 0-2 op het scorebord te zetten.
Tien minuten voor rust was het wederom Kloetinge dat scoorde. Sander kreeg van Joël de bal op de rand van de 16 meter. Sander plaatste met een bekeken schot de bal in de linkerhoek naast de keeper en zorgde zo voor de 0-3 voorsprong. Vlak na de goal een mooie aanval van Kloetinge. Een goede voorzet van Ufuk op Sander in het strafschopgebied. Sander zag Dook vrijstaan en Dook schoot de bal achter de keeper. Helaas werd deze goal vanwege buitenspel afgekeurd.
Toch scoorde Kloetinge vlak voor rust de 0-4. Een goede voorzet van Horssen bereikte Sander die aan de aandacht van de verdediging van IFC ontsnapt was en daardoor redelijk eenvoudig de 0-4 kon scoren. Met deze stand zochten de spelers de kleedkamers op,
In de eerste helft was het eenrichtingsverkeer en kwam IFC er totaal niet aan te pas. Zou Kloetinge het goede spel ook in de tweede helft kunnen vasthouden?
Het begin van de tweede helft leek niet meer op de eerste helft. IFC had nog steeds geen kans, maar Kloetinge speelde veel de lange bal en de goede combinaties uit de eerste helft bleven nu achterwege. Na bijna 20 minuten kreeg Kloetinge een penalty na een lichte overtreding op Joël. De scheidsrechter gaf in eerste instantie ook geen penalty, maar op aandringen van de grensrechter wees de scheidsrechter toch naar de stip. Ufuk ging achter de bal staan en scoorde de 0-5 voor Kloetinge.
Kloetinge ging ook weer meer combineren en het spel leek weer op het goede spel uit de eerste helft. Een goede combinatie over links dit keer. Luc bereikte Sander in de 16 meter die de Dook aanspeelde. Dook speelde de bal terug op Sander die de 0-6 liet aantekenen. Een mooie aanval door het centrum van de verdediging van IFC.
Een minuut voor het einde van de wedstrijd was het Sander die, na een prima voorzet vanaf links van Raphael, de bal achter de keeper kopte en zo zijn vijfde van de middag scoorde en de 0-7 eindstand voor Kloetinge.
Een prima overwinning van Kloetinge met het grootste deel van de wedstrijd verzorgd voetbal met mooie goals en goed teamwork. Volgende week zaterdag de eerste "echte" wedstrijd voor Kloetinge. Dan ontvangt Kloetinge in de bekercompetitie Roosendaal JO17-2. Om 13.15 uur zal er op het Wesselopark worden afgetrapt.