Oefenwedstrijd: Kloetinge O13-1 laat zijn tanden zien!

Yerseke JO15-1

4 september 2018

Op deze mooie woensdagavond mochten de boys van O13-1 aantreden in en tegen Yerseke O15-1. Niks stond een mooie pot voetbal in de weg; mooi veld, lekker weer en genoeg publiek.

De wedstrijd begon dan ook gelijk goed. Een mooie pass van achteruit van Wessel naar de "thuisspelende" Ricardo, stichtte direct gevaar. Helaas kwam de voorzet niet lekker voor de goal, echter de toon was gezet. Jammer genoeg was het vervolg van beide teams wat rommelig en onzuiver. Na 10 minuten werd de ban gebroken door Yerseke, de lange rechtsbuiten kon gas geven en zijn voorzet werd niet weggewerkt zoals het zou moeten. De spits van Yerseke zei "dank je wel" en schoot de 1-0 tegen de touwen. Dit cadeautje werd dan ook gevierd door de Yerseke supporters. Zonder groots te voetballen kwam de 1-1 gelukkkig vrij snel na deze achterstand. Ricardo stuurde Pieter diep weg door het midden, waarna Pieter koelbloedig kon afronden. Het kan snel gaan in het voetbal, want wederom was het Pieter die, na een mooie aanval van Boris en Jens, bijna tot een treffer kwam. De eerste helft werd uitgespeeld door een Kloetinge wat voetballend wel een klein overwicht had, maar toch vooral onrustig oogde. Dit kwam duidelijk tot uiting voorafgaand aan de 2-1 van Yerseke. Simpel balverlies op het middenveld van Kloetinge (waar balbezit op dat moment heilig moet zijn) wordt omgezet in een splijtende steekpass. Hierdoor staat het gehele team van Kloetinge verkeerd en was het eenvoudig afmaken voor de rechtsbuiten van Yerseke, 2-1. Dit herhaalde zich 1 minuut voor rust nog een keer. Gelukkig belandde deze bal op de lat.

In de tweede helft trok Kloetinge direct het initiatief naar zich toe en werd er zorgvuldiger op balbezit gespeeld. Af en toe legden de jongens het fysiek nog wel eens af tegen hun 2 jaar oudere tegenstanders, maar daar worden ze grote jongens van, aldus de razende reporter. De kansen blijven elkaar opvolgen. In de 15e minuut van de tweede helft kon Yorik Jens bereiken op het puntje van de zestien. Zijn schot werd nog wel verwerkt door de keeper, maar Wesley anticipeerde snel op deze afvallende bal en kon Mika een niet te missen kans geven op de doellijn; 2-2. Niet lang na deze verdiende gelijkmaker mocht onze gastspeler Doug Moens (die voortreffelijk speelde) aanleggen voor een schot in het strafschopgebied. Dit deed hij erg bekeken en zodoende tekende hij de 2-3 op het scorebord. Hierna volgde een huzarenstukje van de uit Yerseke afkomstige Ricardo; hij draaide knap weg van zijn snelle rechtsback en schoot met vernietigende kracht via de binnenkant van de paal de 4-2 tegen de touwen. U zult begrijpen dat het gejuich van Ricardo tot ver achter sportpark Cleijn Moercken te horen was.

Yerseke gooide na deze mokerslag het bijltje erbij neer, waardoor Mika na de mooie voorzet van Persijn de 2-5 nog binnen kon lopen. Dit werd ook de eindstand. Een verdiende overwinning en een goede training in aanloop naar het duel van aanstaande zaterdag tegen Zeelandia Middelburg JO13-1. De trainers hebben weer genoeg stof tot nadenken en hopelijk komen de boys zaterdag net zo voor de dag als vandaag in de tweede helft, waarin ze de Kloetingse tanden hebben laten zien.

Bedankt voor uw aandacht en tot zaterdag op het mooie Wesselo park !