Kloetinge JO13-1 - Barendrecht JO13-1 0-1

Barendrecht JO13-1

2 februari 2019 10:30

Zaterdag 2-2-19 stond de oefenwedstrijd tegen Barendrecht O13-1 op het programma.
Deze ploeg speelt momenteel in de 2de divisie dus een ploeg van formaat.

De selectie is niet geheel compleet want Mika is afwezig wegens ziekte. Maar daar tegenover staat de rentree van Robin Nieuwdorp, die na lang blessureleed eindelijk weer de wei in mag.

De wedstrijd begint wat rommelig en het spel golft op en neer. Na 10 minuten krijgen we een licht veldoverwicht en kunnen we Barendrecht regelmatig onder druk zetten. Alle linies staan kort op elkaar en de afvallende bal is vaak voor Kloetinge.
Na een kleine 20 minuten een mooie aanval via links waar Jens, Robin wegstuurt.
Deze geeft een strakke voorzet over de grond maar helaas komt Wesley net een paar
schoenmaten tekort om de bal binnen te lopen.  We zijn de bovenliggende partij en verdienen zeker een doelpuntje.

Na een ingooi van de tegenstander bij de middellijn valt de bal ongelukkig bij de spits van Barendrecht en deze tikt de bal beheerst in het doel.  Helaas gaan we met 0-1 achterstand de rust in.

De 2de helft geeft een iets ander beeld. Barendrecht zet ons wat eerder onder
druk en we hebben moeite om de vrije man te vinden. Vaak zoeken we te snel de
lange bal wat leidt tot balverlies. Wel krijgen we in de 2de helft nog een mooie
kans via Robin maar hij schiet de bal helaas over.

Conclusie is dat we hebben laten zien dat we zeker niet voor Barendrecht onderdoen. Gezien de kansen had een gelijkspel meer op zijn plaats geweest. Ook stond de verdediging goed want er zijn weinig kansen weggegeven.

Zaterdag komt Unitas Gorinchem op bezoek. Wanneer we deze lijn doortrekken dan is de kans groot dat we de punten in Kloetinge houden.

Aanvang 10.00 uur.

Tot zaterdag!