Kloetinge JO13-1 vergeet zichzelf te belonen in oefenwedstrijd tegen Smitshoek JO13-1

Smitshoek JO13-1

30 maart 2019 11:00

Vandaag geen competitiewedstrijd, maar een oefenwedstrijd uit naar Barendrecht tegen v.v. Smitshoek. Zonder trainer Rien, die op de lange latten stond en Wessel die nog niet helemaal fit is, kon de wedstijd tegen de 2edivisionist van start.

Het begin van de wedstrijd was voor ons. We zetten de tegenstander goed vast en combineerden goed, maar soms iets te gehaast. De eerste goede kans was voor ons. Ricardo gaf een goede steekpass op Wesley maar op het moment dat hij wilde schieten, gleed hij weg waardoor de bal naast ging. In de verdediging met Finn Z, Jens, Thom en Jay gaven we niet veel weg. Keeper Finn had nog een rustige ochtend. Persijn, Boris, en Jorik combineerden ook goed. Helaas raakte Jorik geblesseerd en moest gewisseld worden. Pieter kwam in zijn plaats. De volgende mogelijkheid was weer voor ons. Pieter gaf een goede voorzet die bij Ricardo uitkwam. Zijn schot werd knap gered door de Barendrechtse keeper. Robin was intussen ook binnen de lijnen gekomen. We gingen verder op zoek naar de voorsprong. Smitshoek was nog niet gevaarlijk geweest. Vlak voor rust kwamen we dan toch op voorsprong. Finn Z gooide de bal in naar Wesley. Zijn steekpass kwam in de loop van Pieter die de bal keurig door de benen van de keeper schoof. Een verdiende voorsprong en tijd voor de rust.

Wij kwamen niet echt goed uit de kleedkamer en voor we het wisten lag de bal al achter Finn V. Vlak daarna was het alweer raak voor Smitshoek. We keken tegen een achterstand aan.  Helaas moest Jay er ook van af met een polsblessure. Wij hadden nog wel wat aanvallen via Mika, maar echt kansen kregen we niet. Finn Z mocht een vrije trap nemen na een duw van Smitshoek tegen Pieter. Hij legde aan maar zijn schot knalde op de kruising. Smitshoek kreeg nog een countermogelijkheid en de spits maakte een prachtig doelpunt. Het spel van de eerste helft kwam weer terug in ons team en we gingen beter voetballen. Wij kregen nog een paar corners, maar we konden niet meer scoren. Helaas verloren we de wedstrijd, maar wij hebben goed gespeeld en hadden zeker een gelijkspel verdiend. Volgende week spelen we weer voor de competitie en gaan we op bezoek bij Unitas 30. Hopelijk nemen we dan wel de drie punten mee terug.

Wesley