Kloetinge JO17-1 promoveert naar 4e divisie!

Capelle JO17-1

Onder 17 competitie Zaterdag nacompetitie 3e ronde, 4e divisie/hoofdklasse 4e div C - 4e div F+G (finale)

15 juni 2019 13:15

I. (Inder) Mankoe

Dankzij het bestuur konden de spelers, staf en supporters vandaag per bus afreizen naar Dinteloord voor de finale van de nacompetitie voor promotie naar de 4e divisie. Tegenstander vandaag was Capelle JO17-1 dat moest proberen om niet te degraderen.

Gespannen koppies toen de spelers rond 13.15 uur het veld van vv Prinsenland betraden begeleid door vuurwerk van de Kloetinge Young Fanatics.

In dezelfde opstelling als de vorige wedstrijd begon Kloetinge aan de wedstrijd. Zoals zo vaak bij finales was er niet echt sprake van goed voetbal, maar aan spanning geen gebrek. De zorgvuldigheid ontbrak aan beide kanten. Kloetinge kreeg een kans en ook Capelle was dicht bij de openingstreffer maar voor rust werd er niet gescoord.

Meteen na de rust kwam Sander in het veld voor Ufuk en schakelde Kloetinge over naar het vertrouwde 4-3-3 systeem. En dat bleek een goede keuze. Kloetinge zette goed druk, was rustiger aan de bal, won de tweede bal en probeerde het de verdediging van Capelle moeilijk te maken.
Het was naar de mening van de meegreisde supporters wachten op een doelpunt van Kloetinge.

In de 57e minuut een vrije trap voor Kloetinge aan de rechterkant van het veld vlakbij het strafschopgebied. Jussie en Sander gingen achter de bal staan, overleg tussen beide spelers en uiteindelijk was het Sander die de vrije trap nam. Met een goed genomen vrije trap passeerde Sander de keeper van Capelle en zorgde voor vreugde op het veld, op de bank en bij de supporters. 0-1 voor Kloetinge.

Vlak na de goal werd Dook gewisseld voor Jilles. Capelle begon aan een offensief maar Kloetinge hield stand. Vijf minuten voor tijd kwam Rafaël in het veld voor Jake en niet veel later een goede kans voor Rafaël op de 0-2, maar het bleef 0-1.

Vlak voor het eind van de wedstrijd een hele grote kans voor Capelle maar door uitstekend optreden van Thijs F. en Finn bleef de 0-1 op het scorebord.

Na 4 minuten extra tijd floot de scheidsrechter voor het eind van de wedstrijd en was promotie naar de 4e divisie een feit!!

Alle spelers en technische staf vanaf deze plaats van harte gefeliciteerd met deze prestatie.

Alle jeugdselectie teams van Kloetinge zullen volgend seizoen op divisie niveau uitkomen, want een compliment is voor de jeugdopleiding van Kloetinge.