Bekernederlaag voor JO15-1 in Roosendaal

Groep 1 03

7 september 2019 14:30

C.P. (Chris) Nieuwland

Na de mooie overwinning op MOC '17 op het eigen Wesselopark mocht JO15-1 gisteren aantreden tegen RBC in het Herstaco-stadion. Een overwinning zou betekenen dat de kans op een volgende bekerronde in stand bleef; een nederlaag zou doorbekeren erg lastig maken omdat alleen de nummer 1 in de poule verdergaat. De jongens liepen er in ieder geval keurig bij in hun nieuwe kleding. Helaas haal je met mooie kleding alleen geen punten binnen ...

Kloetinge startte degelijk aan de wedstrijd. De tegenstander werd teruggedrongen op eigen helft en in de beginfase werden direct wat kansen gecreëerd. Job kreeg een uitgelezen kans op een goal, nadat hij zich fraai had vrijgespeeld, Siep had een mooie poging van grote afstand over de keeper heen, en Marouane raakte met een schitterend afstandsschot de paal. Daarnaast had Kloetinge 2 á 3 situaties waarin onze aanvallers één op één kwamen met de RBC-keeper, maar dat de assistent-scheidsrechter van RBC erg driftig stond te wuiven met zijn vlag. Het had er alle schijn van dat deze persoon de regels van het spel nog niet helemaal duidelijk in zijn hoofd had.

Eigenlijk was er niet veel aan de hand totdat de spits van RBC, een paar minuten voor rust, profiteerde van een misverstand tussen Thom en Finn. Hoewel er voor dit moment niet veel gevaarlijke momenten voor de goal waren geweest, zakte het niveau van Kloetinge de laatste tien minuten voor het rustsignaal. Er kwam meer ruimtes tussen de linies, waardoor onze jongens het de tegenstander te makkelijk maakten om er doorheen te voetballen.

Na rust ging Kloetinge eigenlijk op dezelfde voet verder. RBC was overal op het veld agressiever in de duels, waardoor we werden teruggedrongen. De eerste 10 minuten na rust hing een tweede tegengoal meer in de lucht dan de gelijkmaker. Die goal viel uiteindelijk ook. Na opnieuw een ongelukkig moment in onze verdediging scoorde de spits van RBC de 2-0. Na dit moment kwam er eindelijk wat meer pit in het spel van Kloetinge. Er werd opportunistischer gespeeld en er ontstond meer druk naar voren. Job maakte snel na de 2-0 de aansluitingstreffer. Hoewel het spel niet als goed omschreven kon worden, werd Kloetinge wel meer en meer de bovenliggende partij en ontstonden er weer meer kansen.

RBC bleef echter agressief spelen en kwam er af en toe gevaarlijk uit. Bij één van deze aanvallen kwam de centrale verdediger mee op en schoof de bal van een meter of 18 in de hoek van onze goal: 3-1. Hiermee leek de wedstrijd beslist, ware het niet dat onze jongens direct konden reageren. Cas werd het 16-meter-gebied ingestuurd, werd aangetikt en de scheidsrechter gaf terecht een strafschop. Robbin hield het hoofd koel en schoot de bal netjes in de bovenhoek buiten het bereik van de keeper. Na dit moment resteerden er nog bijna 10 minuten. Lars werd definitief doorgeschoven als stormram in de voorhoede. Bijna resulteerde dit in de gelijkmaker, maar de bal ging helaas net naast de verkeerde kant van de paal. Zo verloor JO15-1 de tweede bekerwedstrijd van dit seizoen en maakte het zichzelf erg lastig als het gaat om doorbekeren. Volgende week volgt de laatste bekerwedstrijd: Halsteren JO15-1 op het eigen Wesselopark.