Eerste winst voor Kloetinge MO13-1

Kloetinge MO13-1

7 september 2019 10:45

K. (Kayleigh) Klok

Vandaag het vervolg van de bekercompetitie. Na een wat lastige openingswedstrijd  vorige week tegen Arendskerke, mochten we vandaag op bezoek met onze meiden in Etten-Leur.

Na een week hard trainen en langzaam werken aan vastigheden in het team, gingen we vol goede moed aan ons tweede duel beginnen.

Na een wat aftastende openingsfase kregen de meiden van Kloetinge al redelijk snel de wedstrijd onder controle. Met een steeds meer zelfverzekerde Sophie in het doel (het is toch best groot zo’n doel) en met een spijkerhard centrum dat werd gevormd door Tessa en Joëlle begonnen we gedurfd op te bouwen. Mede via onze backs, Merel en Renske (ze wordt nu al vergeleken met Rick Karsdorp), konden we al snel het middenveld bereiken.

Daar waar Lindy vorig week wat dieper naar voren speelde, speelde ze nu wat meer gecontroleerd op het middenveld. Dat wierp na een minuut of 10 zijn vruchten af. Met een steekballetje wist ze Ilse te bereiken en die kon het eerste doelpunt van ons seizoen maken. Met een heerlijke omhelzing van de andere meiden was daar de bevrijdende 0-1, ook bij onze Coach Camil viel gelijk een last van zijn schouders. Je kan die man niet tegen komen of hij begint weer over opstellingen, spelsystemen en vooral de leuke groep meiden.

De meiden pakten het goed op en drukten door, met Ayden op de rechtshalf positie, ging het balletje makkelijk rond. Ze wist de bal via Meg en Nova uiteindelijk bij onze behendige kleine Messi, Alicia, te krijgen, die met een heerlijke dribbel door de verdediging glipte en de 0-2 maakte. Alicia prikte er voor rust nog eentje bij en zo konden we met een ruime voorsprong de kleedkamers opzoeken.

Na rust konden de laatste drie dames ook hun speelminuten gaan maken. Zo kwam Manou op de rechtsback positie te spelen en deed dit geweldig. Als een kleine terriër beet ze zich vast in de kuiten van de tegenstander. Meike ging op de rechtshalf spelen en maakte daar haar acties om uiteindeljk met haar voorzetten onze nieuwe spits Zoë te bereiken. Zoë die nieuw is op de voetbal heeft een geweldige rechtervoet en zullen we nog regelmatig terug gaan zien als doelpuntenmaker dit seizoen. Daarnaast hebben we Lieke nog achter de hand. Haar vader probeert haar weer zo snel mogelijk fit te krijgen van een blessure, zodat we haar loopvermogen weer volop kunnen gaan gebruiken op het middenveld.

Al bij al een leuke pot voetbal met een goed leidende jonge scheidsrechter. Tevens verloor de concurrentie deze ochtend hun wedstrijd, zodat het volgende week zomaar toch nog spannend zou kunnen worden in de laatste bekerronde....