Leerzame, inspirerende nederlaag in Etten-Leur

Groep 1 2

14 september 2019 12:00

A. (Arjon) Klaassen

Het komt vreemd over: 9-0 verliezen van Unitas '30 MO15-1 en dan een tevreden (verliezende) trainer na de wedstrijd. Toch kon Mario na de wedstrijd van vanmiddag niet anders dan de meiden een groot compliment geven en aangeven dat hij tevreden was over met name de tweede helft. Het is ook begrijpelijk dat hij redelijk tevreden was. Met uitzondering van de eerste 15 minuten van de eerste helft, en een periode van 10 minuten in de tweede helft, hebben onze MO15-meiden naar hun mogelijkheden gespeeld. Echter, de geoliede, gele machine, die van de andere kant van het veld kwam, was een stevige maat te groot.

Deze meiden hebben in deze samenstelling altijd in de jongenscompetitie gespeeld, en dat was zeker in het begin goed te merken. Unitas speelde feller en sneller, en speelde bovenal echt goed voetbal. Het was ook meer dan begrijpelijk dat deze meiden een stuk verder zijn dan wij. Met slechts vier echte MO15-meiden, een paar MO14-meiden, maar vooral een heleboel MO13-meiden (met ook nog eens een zeer beperkt aantal jaren competitievoetbal in de benen) moet ons team nog groeien. Het is mooi om te zien dat we iedere week stappen maken en dat er steeds beter gevoetbald wordt. De eerste tien minuten na de rust speelde Kloetinge echt goed voetbal en kon het mee met de tegenstander. Komende periode gaan we eraan werken dat deze periodes langer worden.

Het is bekend dat we geen vaste keeper hebben, maar dat was vandaag niet te zien. Nova P. keepte namelijk een uitstekende wedstrijd en heeft ervoor gezorgd dat er een paar zeker doelpunten er uiteindelijk niet in gingen. Complimenten voor haar. Hetzelfde geldt voor Rosalie. Onze aanvoerder speelde ook vandaag weer een prima wedstrijd. Niet alleen door continu goed rugdekking te geven en gaten dicht te lopen, maar vooral door heel goed te coachen en iedereen scherp te houden in het veld. Onze kleinste meiden, Fadya en Frédérique, speelden sterk vandaag en bleven goed op de been. Lara startte even moeizaam tegen een hele snelle rechtsvoor, maar herstelde zich knap en speelde een uitstekende tweede helft. In het centrum paste Nova L. zich snel aan en ging zeker in de tweede helft kort op haar tegenstander staan die vervolgens geen echte kansen meer heeft gehad.

Ons middenveld, met Loïs H, Amy, Melissa en Romy (na 15 minuten vervangen door Frédérqiue) heeft weer de nodige kilometers gelopen en gebikkeld. Vandaag was het voornamelijk tegenhouden; volgende week gaan weer meer aanvallen. Onze aanvallers waren vandaag met name bezig met het ontregelen van de opbouw van Unitas, maar in de tweede helft slaagden Fleur en Romy erin meer en meer richting strafschopgebied van Unitas '30 te komen. Loïs D. was toen al uitgevallen. Ze wilde haar team vandaag niet laten zitten en stond met haar linkerbeen mooi roze ingetaped aan de aftrap, maar dit bleek iets te veel van het goede. Hopelijk herstelt ze snel en kunnen we op korte termijn weer van haar rushes over rechts genieten.

Datzelfde hopen we voor Synne en Anne (en natuurlijk ook voor Bente), die allebei gewoon zijn meegegaan naar Etten-Leur om hun team aan te moedigen. Wat een teamspirit! Ze zagen dat hun ploeggenoten hebben geknokt voor wat ze waard waren, maar dat er echt niet meer in zat vandaag. Absoluut geen schande, maar eerder een inspirerende middag om te zien hoe goed een MO15-team kan voetballen.