Gehavend MO15-1 speelt gelijk tegen VVR

Groep 1 2

7 september 2019 11:30

M. (Marijn) Meijboom

De meiden van MO15-1 zijn nog maar een paar weken onderweg en de ziekenboeg zit al overvol. Bente moet nog rust houden in verband met haar achillespeesblessure, Melissa heeft knieproblemen en Loïs D. was afgelopen donderdag op de training uitgevallen met een spierblessure in haar bovenbeen. Aangezien Loïs H. niet aanwezig kon zijn bij de wedstrijd, moest Mario flink puzzelen om de opstelling in elkaar te zetten. Toch slaagde hij erin om het team zo te formeren dat de tegenstander uit Rijsbergen direct stevig onder druk gezet werd. Onze meiden begonnen fel en creëerden direct een aantal mogelijkheden. Eén van deze kansen werd netjes door Romy afgemaakt: 1-0.

In het vervolg van de eerste helft was Kloetinge de iets betere ploeg, met de iets betere kansen. Gescoord werd er deze helft echter niet meer. Wel moest Kloetinge een domper verwerken toen Anne tijdens een duel haar enkel behoorlijk blesseerde en vervangen moest worden. Hopelijk valt deze blessure mee en is ze dinsdag gewoon weer in staat om te trainen.

Nog drijfnat van de stortbui, die aan het einde van de eerste helft het Wesselopark veranderde in een waterballet, startten de meiden aan de tweede helft van de wedstrijd. De Rijsbergense meiden kwamen duidelijk beter uit de kleedkamer. Kloetinge kwam niet meer aan voetballen toe en moest achteruit lopen. Nova P. keepte echter een uitstekende wedstrijd en had, zowel in de eerste als in de tweede helft, een paar knappe reddingen. Toch moest ze vijf minuten na rust capituleren: 1-1.

Het beeld van de wedstrijd in de tweede helft was de eerste 20 minuten anders dan in de eerste helft: nu was VVR de iets betere ploeg. Zonder dat er echt grote kansen weggegeven werden, was Kloetinge niet in staat om de wedstrijd naar de hand te zetten. Net als vorige week tegen Roosendaal leek er echter in de laatste tien minuten van de wedstrijd nog extra energie vrij te komen. In een laatste poging om de winst te pakken in deze wedstrijd gaan de meiden tot het uiterste om een goal te maken. Dit zit er helaas niet in en zo eindigt de wedstrijd in 1-1. Volgende week wacht een zware wedstrijd in Etten-Leur. Hopelijk kunnen we dan weer beschikken over een (zo goed als) voltallige selectie.