Gehavend Kloetinge JO14-1 onderuit tegen koploper

4e divisie B

2 november 2019 10:00

T. U. (Tristan) Quaak

Deze zaterdag moest de selectie helaas de wedstrijd tegen de koploper ingaan met een gehavend team. Twee spelers waren geblesseerd en twee spelers hadden andere pijntjes. Als invallers traden Bodhi (keeper 14-2 en bij ons als veldspeler), Tijn (14-2), Keano (14-2) en Finn (keeper 15-1 en bij ons als veldspeler) aan. Ondanks dit stond het team fris en strijdvaardig aan de start.

Direct na het startsignaal gingen de gasten in de aanval. Het spel speelde zich in de eerste fase vooral af op de helft van Kloetinge. In het begin van de 2e minuut werd een schot afgevoerd maar keeper Wesley was niet onder de indruk en greep de bal.

Na vijf minuten bezocht de JO14-1 van Kloetinge voor de eerste keer de helft van Nieuwerkerk, de gasten counterden direct maar hieruit kwam geen gevaar door een buitenspelsituatie. Hierna ging het spel iets meer op en neer. In de twaalfde minuut opnieuw een aanval, een voorzet vanaf de achterlijn, maar netjes het strafschopgebied uitgewerkt door de verdediging van Kloetinge.

Een antwoord van Kloetinge kwam in de veertiende minuut door Bodhi die via de linkerkant het strafschopgebied van de gasten inliep. Hij liep zich helaas kapot op de verdediging. Direct hierop vielen de gasten weer aan, maar met een schot recht op de keeper af. Twee minuten later werden de gasten opnieuw gevaarlijk met een corner die netjes in werd gekopt waardoor Kloetinge tegen een 0-1 achterstand aan moest kijken. Niet snel daarna werd het 0-2 voor Nieuwerkerk door een snelle aanval waarmee de verdediging werd overrompeld. De minuten erna waren de gasten nog een paar keer gevaarlijk voor het doel van Kloetinge. Uiteindelijk duurde het nog tot de 29ste minuut tot de 0-3 viel. Vanuit een corner werd de bal het doelgebied van Kloetinge ingeschoten en na wat gerommel verdween de bal in het net. Desondanks bleven de jongens van Kloetinge voetballen en lieten zij de hoofden niet hangen. De scheidsrechter floot na 35 minuten af voor de rust met een ruststand van 0-3.

Na de rust schoten de elf jongens scherper en beter uit de startblokken dan in de eerste helft en maakten zij het de gasten een paar minuten echt lastig. In de vijfde minuut van de tweede helft verdween een schot van de gasten net over het doel van Kloetinge. De minuut erna weer een snelle aanval van de gasten, maar met een schot recht op de keeper konden de groen-witten opgelucht adem halen. Iets later moest de nummer 15 van Kloetinge ingrijpen bij een aanval van Nieuwerkerk maar hij deed dit wellicht iets te enthousiast en moest een gele kaart incasseren. De vrije trap die hieruit voortkwam eindigde met de bal in de handen van de keeper van Kloetinge na wat gerommel in het strafshopgebied.

Het spel ging weer wat meer op en neer en Kloetinge bleef zich kranig verweren tegen de druk van Nieuwerkerk en jongens bleven werken. In de 29ste minuut waren de jongens van Koetinge in het strafschopgebied van Nieuwerkerk. Vanuit de kluts probeerde Jay te schieten maar mistte en de bal belandde voor de voeten van Bangaly. Hij schoot de bal beheerst in de verre hoek en zo werd de eindstand beslist op 1-3.

Al met al een sportieve wedstrijd en ondanks de niet ideale omstandigheden en het verlies, een acceptabele uitslag. Hopelijk verschijnt de selectie van JO14-1 snel weer op volle sterkte op het veld!