MO11-1 incasseert eerste nederlaag

's Heer Arendskerke MO11-1

Kloetinge MO11-1

16 november 2019 9:00

Vandaag de topper tegen Arendskerke. Zij staan 2 punten voor op ons, dus we moeten winnen om eerste te worden. Geen gemakkelijke opgave. Ook zij zijn nog ongeslagen namelijk. Dat zou helaas ook zo blijven.

Het veld in Arendskerke was nog wittig van de aangevroren druppels. Het had licht gevroren vannacht en het leek wel een beetje winter daardoor. Gelukkig was de wind gaan liggen en scheen een flauwe zonnetje. Met geconcentreerde koppies begonnen we aan de warming up. Iedereen was duidelijk bezig met deze wedstrijd. Mooi om te zien. Ondanks wat ziektekiemen her en der was iedereen aanwezig. Niemand wilde deze wedstrijd missen. Vandaag was het weer de beurt aan Amy om te keepen. Haar verdediging bestond uit Julia, Wies en Feli. Het middenveld werd bemand door Caitlin, Lisa en Lisanne. Jet mocht voorin haar ding gaan doen. Indy, Mare en Dewi begonnen als wissel.

Al snel werd duidelijk dat dit een lastige pot voor ons zou gaan worden. Arendskerke had een paar hele goede speelsters en twee daarvan stonden voorin. Zij waren snel, konden goed schieten en ze speelden ook goed over naar elkaar. Een hele kluif voor ons. Na een paar kansen voor Arendskerke was het onze beurt. Jet werd diep gestuurd met een lange bal. Ze lliep vier tegenstanders zoek en ging alleen op de keeper af. Bam; een 0-1 voorsprong. Dat is een lekker begin.

Arendskerke liet het er niet bij zitten en bleef aanvallend voetballen. De twee spitsen bleven voor gevaar zorgen en we kwamen steeds meer onder druk te staan. We probeerden met snelle counters eruit te komen. Dat lukte soms aardig. Ons vizier stond echter niet heel scherp en ook de keepster hield er, al was het soms wat onorthodox, een paar ballen uit. Helaas kregen we in korte tijd nog wel twee doelpunten tegen en zo keken we met de rust tegen een 2-1 achterstand aan.

Ook na rust bleef het spel op en neer golven en waren er wat kansen over en weer. Beide ploegen kregen een paar goede kansen om te scoren, maar de bal ging er niet in. Aan beide kanten dus niet. Wij probeerden er alles aan om de gelijkmaker binnen te schieten, maar het lukte steeds niet niet. Aan de werklust lag het zeker niet. Er zijn soms van die dagen dat je van alles probeert, maar gewoon niet kan scoren. Helaas was de 2e helft zo'n helft voor ons. Er werd niet meer gescoord en onze eerste nederlaag was een feit. Toch wel een flinke domper.

Vandaag hebben alle meiden keihard gewerkt, maar soms is dat niet genoeg voor een overwinning. Wel klasse dat iedereen haar stinkende best heeft gedaan. De trainer is daarom zeker trots op zijn team. Volgende week gaan we ons blazoen weer oppoetsen. We spelen dan thuis tegen ZeelandiaMiddelburg MO11-2 om 8.30u.