Stevige nederlaag in Rijsbergen

VVR MO15-1

Kloetinge MO15-1

26 oktober 2019 9:45

Er waren gisteren op de verzamelplaats op het Marktveld een aantal kleine oogjes te zien. Hoewel de wedstrijd op ons verzoek 45 minuten verlaat was, moesten we nog steeds om 08:00 uur vertrekken. Voor de één is dat nu eenmaal vroeger dan voor de ander. Een kleine twee uur later stonden we op een natuurgrasveld dat echter meer weg had van een tweederangs strand. Eerder deze week was er een paar kuub zand op het veld gestort; niet echt ideaal om nu al een wedstrijd op te spelen. Dat mag echter geen excuus zijn voor de stevige nederlaag waar we op getrakteerd werden.

De oorzaak voor deze nederlaag was duidelijk terug te zien in de eerste helft: een aantal meiden zat helemaal niet in de wedstrijd en leken nog een beetje te slapen. Gevolg was dat we in de rust de kleedkamer gingen opzoeken met een 5-0 achterstand. Tegen het verschil in fysieke kracht, dat we iedere week tegen ons krijgen, moeten we echt allemaal 100% inzet tonen om mee te kunnen. Doen we dit niet, dan wordt het iedere week een lastige wedstrijd. Gek genoeg waren het gisteren juist de jonkies/kleintjes (Lara, Fadya en Frédérique), aangevuld met Bente, die er wel vol invlogen. Het was niet genoeg om VVR van de goals af te houden.

In de rust werd door de jarige Mario, die gelukkig weer kon coachen gisteren, aangegeven dat we echt uit een ander vaatje moesten gaan tappen. Gelukkig pakten de meiden dit in de tweede helft op. Nadat we eerst nog een goal tegenkregen, scoorde Amy uit een mooie aanval via Romy en Fleur. Even later scoorde opnieuw Amy, die in de tweede helft weer ouderwets tekeerging op het middenveld, uit een strafschop. Ook Synne wist nog het net te vinden. Uiteindelijk verliezen we met 9-3. Veel vervelender is dat we wederom een speelster verloren: Fleur werd 10 minuten stevig getackled waardoor ze hard op haar schouder viel. Meteen was te zien dat ze erg veel pijn had. In het ziekenhuis zou later blijken dat er een scheurtje in haar schouder zit. Ze zal helaas een aantal weken niet kunnen voetballen. De ziekenboeg is weer een speelster rijker ...