JO13-1 zwaar onderuit in eerste uitwedstrijd

3e divisie C

28 september 2019 13:00

W.C. (Wout) Otte

Kloetinge heeft de uitwedstrijd bij VOAB met 4-0 verloren.

In de eerste helft kreeg JO13-1 genoeg mogelijkheden. Onze aanvallers hadden voor rust de beste kansen om op voorsprong te komen, maar onze ploeg verzuimde de vele kansen te verzilveren. Eén goed uitgespeelde aanval van de tegenstander zette VOAB kort voor rust op 1-0 voorsprong.

Met die 1-0 achterstand begon Kloetinge ongewijzigd aan de tweede helft. VOAB werd geleidelijk aan de gevaarlijkste ploeg en kreeg de betere kansen. JO13-1 voorkwam aanvankelijk meer tegentreffers, maar kwam zelf slechts nog sporadisch voor het doel van de tegenstander. Zo'n 10 minuten na rust bracht VOAB de 2-0 op het scorebord. Niet veel later maakte Siem een overtreding. Uit de vrije trap die daarop volgde, werd het 3-0. Kort voor tijd werd de nederlaag voor Kloetinge nog iets groter. In de laatste minuut scoorde VOAB de 4-0 eindstand.

Door het verlies staat Kloetinge nu 10e op de ranglijst.

Volgende week speelt JO13-1 thuis tegen Sarto, dat met een gelijk aantal punten 9e staat op de ranglijst.