Derde gelijkspel op rij voor JO13-1

3e divisie C

7 december 2019 10:00

NJM (Nico) Overbeeke

Kloetinge is voor de derde keer op rij niet verder gekomen dan een gelijkspel in de 3e divisie-C. Op het Wesselopark bleef de ploeg tegen JEKA steken op 3-3. In de eerste helft kwam JO13-1 nog op een comfortabele 2-0 voorsprong, maar JEKA redde na rust nog een punt voor de nummer twee van de competitie.

Kloetinge legde in de openingsfase veel energie in de wedstrijd en maakte in de vierde minuut al de openingstreffer. Mario werd in het strafschopgebied neergehaald en kreeg een penalty. Sven Hoek ging achter de bal staan en schoot overtuigend de 1-0 binnen. De thuisploeg bleef de tegenstander onder druk zetten en in de achtste minuut kopte Sven Hertgers de 2-0 binnen, uit een hoekschop van Sven Hoek. JEKA krabbelde snel op en ging meer en meer het spel domineren. Kort voor rust werd aan Kloetinge-zijde slordig uitverdedigd. De bal werd ingeleverd bij de tegenstander, wat resulteerde in een tegendoelpunt: 2-1.

Na rust had JO13-1 meer moeite met JEKA. In de elfde minuut liet Kloetinge de tegenstander vrijuit door de defensie lopen, zodat die zonder enige tegenstand de gelijkmaker kon binnenschieten: 2-2. JEKA bleef domineren, maar vier minuten voor tijd maakte ze hands in het eigen strafschopgebied. Sven Hoek mocht zijn tweede strafschop van de wedstrijd nemen. Ook deze schoot hij vanaf de stip hard en zuiver binnen: 3-2. Lang kon JO13-1 niet genieten van deze voorsprong. Nog geen minuut later maakte JEKA weer de gelijkmaker: 3-3. De ploeg uit Bavel tekende daarmee voor de eindstand, want niet veel later klonk het eindsignaal.

JO13-1 gaat de winterstop in met twaalf punten uit tien gespeelde wedstrijden.