JO13-1 buigt 0-2 achterstand om: 3-2 winst tegen Oranje Wit

3e divisie C

16 november 2019 10:00

J. (Jan) Sinke

Kloetinge stond tegen Oranje Wit in de rust nog met 0-2 achter, maar knokte zich in de tweede helft met drie goals goed terug: 3-2. JO13-1 staat nu met 9 punten uit 7 duels zevende in de competitie.

In tegenstelling tot vorige week, begon Kloetinge geconcentreerd aan de wedstrijd. Vanaf minuut één toonde de thuisploeg karakter. Toch was het Oranje Wit die al na vijf minuten spelen op voorsprong kwam. JO13-1 liet de tegenstander uit een corner vrijuit binnenkoppen. Kort voor rust werd de 0-2 binnen gekopt, wederom uit een corner.

Na de rust begon Kloetinge vol overtuiging aan de tweede helft. In de tweede minuut was het al raak. Sven Hoek, die een uitstekende wedstrijd speelde, dribbelde het strafschopgebied in en schoot de bal beheerst in de korte hoek binnen. JO13-1 hield druk op de tegenstander en ging direct op zoek naar de gelijkmaker. Dat lukte halverwege de tweede helft toen Noah door Sven Hoek de diepte werd ingestuurd. Met een prachtige goal verdubbelde hij de score. Dat de thuisploeg even daarvoor niet tegen een grotere achterstand aankeek, was een klein wonder. Keeper Mads hield tot twee keer toe op miraculeuze wijzen de bal uit zijn doel. In de laatste minuut van de wedstrijd kreeg Kloetinge een vrije trap net buiten het strafschopgebied. De Dordrechtse keeper liet de voorzet van Jurre los en Noah zorgde voor de winst.

De 3-2 overwinning was uiteindelijk meer dan verdiend. Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen Roosendaal op het programma.