Collectieve off-day Kloetinge JO15-1

3e divisie C

1 februari 2020 10:00

S. (Stefan) Kelder

De hervatting van de competitie is voor JO15-1 uitgelopen op een flinke domper. Als nummer 2 van de 3e divisie werd aangetreden tegen de nummer laatst, Hilvaria uit Hilvarenbeek, van diezelfde klasse. De heenwedstrijd werd in september van het afgelopen jaar redelijk eenvoudig met 1-3 gewonnen en Hilvaria won gedurende de eerste competitiewedstrijd niet eenmaal. Het leek een mooie tegenstander om het goede gevoel van voor de winterstop weer op te pakken.

Het liep echter helemaal anders. Met een 0-4 nederlaag kregen onze jongens het spreekwoordelijke deksel hard op de neus. Hoewel er in de beginfase verschillende kansen werden gecreeerd (maar niet afgemaakt), was het vervolg van de wedstrijd uitermate zwak. Ondanks een veldoverwicht waren er weinig scoringskansen en werden de goals erg makkelijk weggegeven. Een complete off-day bij een groot aantal spelers zorgde ervoor dat er verloren werd van een tegenstander die wel bereid was om alles voor een overwinning te geven.

Ieder team, ook Barcelona en Liverpool, dat denkt op halve kracht een wedstrijd te kunnen winnen, wordt hiervoor gestraft in de vorm van een nederlaag. Komende week stroomt de ziekenboeg hopelijk een beetje leeg en kunnen we weer stevig aan de bak op de training. Het mooie van voetbal is dat er snel weer een wedstrijd komt waarin iets recht gezet kan worden. De koppies gaan weer omhoog en volgende week laten we tegen Baronie zien wat we werkelijk kunnen.