JO15-1 vergeet zichzelf te belonen met drie punten

3e divisie C

28 september 2019 11:30

J. (Jacob) Quinten

Met een stevige ziekenboeg, die nu echt overvol begint te raken, gingen we richting de wedstrijd tegen RKDVC. Hylke en Diégo zijn al langer geblesseerd, maar nu misten we ook Lars nog door een griepje. Het was fijn dat Jorik en Noah (beiden JO14-1) ons team konden completeren. Hopelijk kunnen we komende weken weer met een complete(re) selectie gaan trainen en spelen.

RKDVC bleek een fysiek sterke tegenstander. De eerste vijf minuten van de wedstrijd was Kloetinge niet goed bij de les en zeker niet fel genoeg, waardoor de bezoekers ons onder druk kon zetten. Hoewel dit niet tot kansen leidde, konden onze jongens op deze manier moeilijk in het spel komen. RKDVC beloonde zichzelf al snel: vanaf een meter of 25 werd de bal uit een vrije trap net onder de lat geschoten. Finn kansloos: 0-1. Onze JO15-1 moest echt uit een ander vaatje tappen, want op deze manier zouden de punten niet op het Wesselopark blijven. Dit werd ook gedaan. Eindelijk werden de duels fanatiek aangegaan en begon Kloetinge ook te voetballen. Al in de 8e minuut van de wedstrijd rondde Robbin netjes af en was het weer gelijk.

In het vervolg van de eerste helft was Kloetinge duidelijke de betere ploeg, en de enige ploeg die echte kansen creeerde. Deze kansen werden echter niet benut, en, zoals zo vaak gebeurt, gebeurde ook gisteren: RKDVC krijgt de bal halverwege onze helft, de speler aarzelt niet en ramt van een circa 30 meter wederom de bal over Finn heen. We konden weer in de achtervolging. Uit een corner van Cas kopte Marouane de bal in het doel, zodat we met een 2-2 ruststand eindigden.

Het begin van de tweede helft was niet sterk van de kant van Kloetinge. Er waren veel onzorgvuldigheden, er werd minder bewogen zonder bal, en de duels werden wederom niet actief genoeg ingegaan. Echt reden tot paniek was er niet, omdat er geen kans werd weggegeven. Aan de andere kant werd ook weinig gecreeerd, waardoor de wedstrijd zich afspeelde in het gebied tussen de helft van onze kant en de helft van de kant van RKDVC. Toch wisten de gasten nogmaals te scoren: bij een slippertje in de opbouw van Kloetinge onderschepte een speler van RKDVC de bal en kon zo doorlopen op Finn. De RKDVC-speler maakte geen fout en opnieuw moesten we op zoek naar de gelijkmaker.

Gedurende de hele wedstrijd zorgde Job op de linkerkant voor veel gevaar. Onze gelijkmaker, die er gelukkig nog kwam, kwam ook vanaf de linkerkant. Een voorzet van Job werd bij de eerste paal door een verdediger van RKDVC binnengegleden. Er waren zeker nog kansen op meer dan slechts 1 punt, maar ook deze kansen waren niet aan ons besteed. Zo vergeet JO15-1 zichzelf te belonen met 3 punten in een wedstrijd waarin, met name voor rust, bij vlagen echt goed gevoetbald werd.