JO15-1 pakt weer drie punten

3e divisie C

9 november 2019 10:00

T. U. (Tristan) Quaak

Tegen een sterke tegenstander heeft JO15-1 vandaag opnieuw drie punten gepakt. Met name in de tweede helft liet Baronie zien over een sterk team met veel fysieke kracht te beschikken.Toch bleven de punten op het Wesselopark en daarmee blijven de jongens goed meedoen om de bovenste plaatsen. Sterker nog, volgende week mogen ze als koploper op bezoek bij nummer 2 Jeka.

Terug naar vandaag: Kloetinge JO15-1 begon de wedstrijd, op een loodzwaar 1e veld, goed. De bal ging goed rond en er werd gezocht naar de gaten in de verdediging van de tegenstander. Er werd een aantal kansen gecreëerd, maar die werden niet benut. Aan de andere kant werd vrijwel niets weggegeven, waardoor de wedstrijd op een 0-0 ruststand leek af te stevenen. Daar dacht Marouane anders over. Uit een lange vrije trap kreeg hij de bal in het strafschopgebied van Baronie in zijn voeten, hij ontweek een tegenstander en schoot fraai diagonaal binnen. Toch nog een (verdiende) voorsprong voor de rust.

Eindelijk had Marcel weer eens de mogelijkheid echt te wisselen. De blessuregolf (m.u.v. Diégo) lijkt tot een einde te komen. Jens kon daardoor in de tweede helft eindelijk weer wat minuten maken. Het beeld van de wedstrijd was in de tweede helft duidelijk anders dan in de eerste helft. Baronie zette direct vol druk en onze jongens kregen het niet voor elkaar om hier goed mee om te gaan. De ruimtes achter de verdediging van de tegenstander werden niet gevonden en we moesten achteruit. Finn redde een aantal keren knap en, hoewel het voetballend misschien niet meer top was, er werd door iedereen geknokt om de punten in Kloetinge te houden. Uiteindelijk lukte dit ook; een echte teamprestatie.

Komende week trainen we de laatste pijntjes uit het lijf, zodat we komende zaterdag kunnen knallen in de topper tegen Jeka.