JO15-1 ongeslagen de winterstop in.

Dongen JO15-1

Jens Kole (kopbal)
... (schot)
Bas Northolt (schot)
Cas de Bilde (intikker)
Assist: Job Nijsse

3e divisie C

7 december 2019 12:30

Na drie wedstrijden, waarin er geen overwinningen werden behaald, won JO15-1 vandaag in Dongen. Marcel had zijn team op scherp gezet en dat pakte in het eerste kwartier van de wedstrijd goed uit. Onze mannen zetten de tegenstander stevig onder druk en speelden deze periode van de wedstrijd continu op de helft van Dongen. Veel grote kansen werden niet gecreëerd, maar er was wel continu dreiging. Uiteindelijk scoorde Jens met een kopbal uit een voorzet van Thom verdiend de 0-1.

In plaats van door te gaan met voetballen verviel Kloetinge in een oude fout: het spel werd slordig en er sloop gemakzucht in het team. Hierdoor kreeg Dongen hoop op een resultaat en ging brutaler voetballen. Steeds vaker kwamen ze op onze helft en moesten we zelfs een corner weggeven. De corner werd in eerste instantie weggekopt, maar werd vervolgens door een Dongen-speler hard in onze goal geschoten. Wederom maakte Kloetinge het zichzelf onnodig erg moeilijk.

In de rust maakte Marcel duidelijk dat dit niet de manier is waarop we kunnen blijven meedoen om de bovenste plaatsen. Gelukkig pakten de jongens het de tweede helft goed op. Ook al was het voetballend in de tweede helft nog niet top, er was wel weer voldoende strijd om de overwinning binnen te halen. Halverwege de tweede helft knalde Bas de bal van behoorlijke afstand over de keeper in de goal. Daarna volgden snel nog twee goals, waardoor de wedstrijd gespeeld was. Een behoorlijk overwinning; zeker omdat veel concurrenten voor de bovenste plekken punten verspeelden. Zo staat JO15-1 halverwege de competitie op een tweede plaats op slechts 1 punt van de koploper. De kerstvakantie gaan we benutten om allemaal fit te worden, zodat we na de rustperiode een vliegende start kunnen maken.