Dramatische eerste helft bezorgt JO15-1 puntenverlies in Roosendaal

3e divisie C

23 november 2019 11:45

J.A.P. (Jesse) de Best

"De eerste klap is een daalder waard" of "een goed begin is het halve werk" waren gisteren gisteren niet aan Kloetinge JO15-1 besteed. Gisteren speelden we de slechtste eerste helft van dit seizoen en dat zorgde er voor dat we in de tweede helft een 2-0 achterstand moesten repareren. Het leek wel alsof de Kloetinge-spelers de "Say no to racism"-actie niet helemaal goed begrepen hadden en dachten dat ze niet alleen de eerste minuut maar de volledige eerste helft niets moesten ondernemen. Roosendaal maakte daar dankbaar gebruik van, knalde er stevig is, en slaagde erin om te bepalen wat er op het veld gebeurde. Kloetinge kon daar weinig tegenin brengen en moest als makke lammetjes 2 goals incasseren in de eerste 35 minuten.

Natuurlijk speelden we met een gehavend team (Marouane was al licht geblesseerd bij de laatste trainingen en kreeg gisteren in de eerste 15 minuten van de wedstrijd een paar behoorlijk trappen op zijn enkels; Jannes had nog veel hinder van zijn vervelende val in de wedstrijd tegen JEKA en kon eigenlijk niet meespelen; en Siep had de dagen voor de wedstrijden koorts gehad en was verre van volledig fit), maar de manier waarop er in de eerste helft gespeeld sloeg nergens op. Gelukkig was het snel rust en kon Marcel orde op zaken stellen. Het schijnt dat er gistermiddag nog een aannemer is langsgeweest op het Roosendaalse sportpark om de kozijnen te controleren. De meer dan terechte donderspeech had er immers voor gezorgd dat de ruiten behoorlijk hadden staan trillen.

Die donderspeech had wel zijn werking: in de tweede helft speelde Kloetinge met meer beleving en brachten de spelers veel meer strijd. Voetballend was het inmiddels natuurlijk een lastige wedstrijd geworden. Roosendaal deed er alles aan om de voorsprong te verdedigen en vertraagde het spel waar het vertraagd kon worden. Toch kwamen er kansen voor onze jongens. De aansluitingstreffer kwam er uiteindelijk zelfs: Thom schoot van de rand van de 16 meter diagonaal raak. Ineens was het gevoel er dat er nog wat van de wedstrijd gemaakt kon worden. Lars werd als stormram doorgeschoven naar de voorste linie. Dit plan zorgde voor de gelijkmaker. Lars tikte de bal netjes langs de Roosendaalse keeper. Na dit moment zat er zelfs nog meer in voor Kloetinge. De winnende goal viel echter niet meer. Na zo'n slechte eerste helft verdienden we de overwining ook echt niet.

Wel een compliment voor de jongens voor het feit dat ze erin zijn blijven geloven en de tweede helft wel met de juiste instelling het veld zijn opgestapt. Laat het een wijze les zijn voor het vervolg van de competitie.