Sterke tweede helft voor JO15-1 in Tilburg

3e divisie C

5 oktober 2019 10:30

C.F.M. (Carlo) van den Elshout

Donkere wolken pakten zich afgelopen week samen boven de JO15-1. Naast de al langer geblesseerden (Hylke en Diégo) raakte de zienkenboeg voller en voller. Jens speelde al langer met pijn, maar was nu helemaal uitgeschakeld. Robbin had zaterdag in de wedstrijd tegen RKDVC een gekneusde rib opgelopen. Tenslotte had Jannes donderdag de training eerder moeten staken wegens een zeer pijnlijke kuit. Het zag er alles behalve rooskleurig uit voor het team van Marcel. Gelukkig konden we Stef en Julian lenen van JO15-2 en hadden we gisteren genoeg spelers om af te reizen naar Tilburg voor de wedstrijd tegen Willem II JO15-2. Een tegenstander met spelers die weliswaar een jaar jonger zijn dan de meeste van onze spelers, maar waar ook zomaar de nieuwe Virgil van Dijk of Frenkie de Jong tussen kan lopen. Het zou gisteren dus een hele klus worden op de drie punten mee terug naar Kloetinge te nemen.

Dit bleek ook tijdens de eerste helft. Hoewel Kloetinge fysiek een overduidelijk voordeel had, was het Willem II dat voetballend sterker opende. In hoog tempo verplaatsten de Willem II-spelers zich over het veld en raakten de bal vaak maar één, hooguit twee, keer. Marcel had duidelijk voor de wedstrijd aangegeven wat onze strijdwijze zou zijn, maar het kostte toch wat tijd voordat ook werkelijk uitgevoerd werd. Na 15 minuten gingen de linies korter op elkaar spelen en namen onze jongens het heft in handen. Willem II werd vastgezet op eigen helft en we creëerden een aantal stevige kansen. Slechts één daarvan benutten we. Opnieuw bleek Cas, die iedere wedstrijd z'n goal meepakt, het goudhaantje. Na een vloeiend uitgevoerde aanval gaf Dominique de bal voor, waarna Cas bij de tweede paal kon intikken. Kansen werden niet weggegeven, maar voor het gevoel was het toch fijner geweest als het verschil bij rust groter was geweest. Zeker omdat Willem II de laatste 5 à 10 minuten weer sterker werd en we opnieuw te veel achter onze tegenstander aan moesten lopen.

In de rust legde Marcel heel duidelijk de vinger op de zere plek en gaf hij aan welke punten verbeterd moesten worden om de wedstrijd met een goed resultaat te beëindigen. Het was mooi om te zien hoe dit plan na rust goed werd uitgevoerd en vooral wat het effect hiervan was. Willem II is de tweede helft bijna niet meer van eigen helft af geweest en Kloetinge scoorde nog drie keer, maar dit hadden er ook vijf of zes kunnen zijn. Over het hele veld zaten we de tegenstander kort op de huid en gaven we ze geen enkele gelegenheid om kort combinatiespel te spelen. Het resultaat: een sterke tweede helft, drie goals, en drie punten. Daarnaast kon Marcel Hylke en Jannes de laatste 20 minuten nog wat speeltijd geven om ze zo terug te laten komen. Volgende week een weekend zonder wedstrijd; daarna ontvangen we Sarto thuis. Het geeft ons de kans om de geblesseerden rustig te laten terugkomen.