Driepunter in laatste minuut

3e divisie C

26 oktober 2019 12:30

E. (Ertin) Ozkan

De zwaarbevochten overwinning van vorige week smaakte blijkbaar naar meer. In plaats van een 1-3 voorsprong in de laatste 20 minuten gewoon over de streep te trekken, leken onze jongens het leuk te vinden om het alsnog een spannende wedstrijd te laten worden. Het redelijke spel van de eerste en begin van de tweede helft was het laatste gedeelte helemaal weg. Hierdoor gaven we de tegenstander de gelegenheid terug te komen in de wedstrijd. Aangezien de 3-3 vijf minuten voor tijd viel, rekende niemand meer op de drie punten vandaag. Toch kwam het allemaal nog goed: in de laatste minuut van de blessuretijd stuurde Bas Marouane de diepte in en ons goudhaantje (vandaag scoorde hij alle doelpunten) maakte het koelbloedig af. Een mooie 3-4 overwinning op een voor ons altijd lastige tegenstander.

We riepen het dus de problemen over ons zelf af. De eerste helft was er weinig tot niets aan de hand. Kloetinge had duidelijk de overhand in de beginfase en scoorde al snel de 0-1 (Marouane rondt fraai af na een mooie voorzet van Job) en ook daarna waren er volop mogelijkheden op kansen. Te vaak werd onzorgvuldig de lange bal gezocht en werd er eigenlijk weinig gedaan met het overwicht. Zoals zo vaak viel ook vandaag de goal ineens aan de andere kant. Vlak voor rust maakte RBC de gelijkmaker na een ongelukkig moment in onze defensie. Het leek of Kloetinge toen besefte dat er met een beetje meer energie en "direct voetbal" een goed resultaat in zat vandaag. Vlak voor het rustsignaal zorgde Marouane er voor dat we toch met een voorsprong naar de kleedkamer konden. Na een mooie actie van Thom rondde Marouane koelbloedig af.

Het begin van de tweede helft was wederom voor ons. Al snel maakte Marouane de 1-3 en leek de wedstrijd beslist. Het werd dus toch nog spannend, maar uiteindelijk gingen de drie punten toch mee naar Kloetinge. Volgende week ontvangen we 't Zand op het Wesselopark.