JO15-1 richt zich weer op!

Baronie JO15-1

3e divisie C

8 februari 2020 10:15

R.P.W. (Robin) Roovers

Bam! Dat woord past het beste bij het antwoord dat onze jongens vandaag gaven op de valse herstart van de competitie vorige week. In Breda werd met name in de eerste helft goed voetbal gespeeld, en werd in de tweede helft de wedstrijd degelijk uitgespeeld. Tot groot genoegen van Marcel werd vandaag weer met volle overgave gevoetbald, zoals er afgelopen week ook op de training fel getraind werd.

De tegenstander van vandaag, Baronie, werd vooraf gezien als een lastige horde. In de heenwedstrijd bleek al dat het een fysiek sterke ploeg is met een aantal handige spelers. We waren dus gewaarschuwd. Gelukkig werd vanaf de 1e minuut van de wedstrijd het strijdplan van Marcel goed uitgevoerd. In de beginfase was Job direct gevaarlijk met een aantal fraaie acties. Dit leverde in de 11e minuut een strafschop op. Die werd koelbloedig benut door Marouane. In de periode na de openingstreffer bleef Kloetinge zoeken naar de openingen, terwijl ze defensief de zaken goed op orde hadden.

Iets meer dan 10 minuten na de goal van Marouane werd de voorsprong verdubbeld: Jens, die opnieuw een sterke wedstrijd speelde, schoot de bal van een meter of 18 buiten het bereik van de keeper in de bovenhoek. Een schitterende goal en een goede afspiegeling van de verhoudingen op het veld. Hoewel er kansen op meer waren, bleef het bij een 0-2 ruststand.

De tweede helft was van een minder niveau: het spel was rommelig en Marouane was niet meer helemaal fit. Toch hield het team redelijk eenvoudig stand en wisten ze zelfs nog een aantal kansen te creëren. In de absolute slotfase van de wedstrijd moest Finn zijn enige redding van de wedstrijd verrichten na een schot van net buiten het 16-meter-gebied. Sierlijk zweefde hij de bal uit de rechter onderhoek. De drie punten werden vandaag dus meegenomen naar Kloetinge.

Een knap herstel van het team. De jongens hebben karakter getoond en zich opgericht na het zeer zwakke optreden van een week eerder. Nu is het zaak om dit vast te houden. Goed blijven trainen en energie stoppen in de wedstrijden. Volgende week mogen we naar Tilburg voor de wedstrijd tegen Sarto. Opnieuw wacht ons een lastige uitwedstrijd.