JO15-1 komt uiteindelijk goed weg na sterke 1e helft

3e divisie C

19 oktober 2019 11:15

S. (Stefan) Kelder

Soms zit het mee, soms zit het tegen. Vandaag zat het uiteindelijk mee en bleven de punten op het Wesselopark. In de laatste 15 minuten van de wedstrijd had het ook zomaar anders kunnen aflopen. Het zag er lange tijd niet naar uit dat onze jongens nog in de problemen zouden komen. De eerste helft werd er bij vlagen goed gevoetbald en scoorden we twee keer (Job en Hylke vonden het net). Verder hadden we nog een behoorlijk aantal kansen om het verschil bij rust nog groter te laten worden, terwijl we zelf niet veel kansen weggaven.

Ook het begin van de tweede helft was er geen vuiltje aan de lucht en kregen we een goede kans op de 3-0. Deze kans werd gemist, waarna Sarto wel scoorde. De tegenstander kreeg na deze goal moed en meer en liet vervolgens zijn ware kracht zien. Met een behoorlijke dosis opportunisme werd druk gezet op Kloetinge dat het lastig kreeg. Toch was het Kloetinge dat weer scoorde, terwijl er op dat moment niet meer echt goed gevoetbald werd. Je zou zeggen dat hiermee de wedstrijd gespeeld was. Dit bleek niet het geval. Het spel werd rommelig en Kloetinge moest achteruit. De sterke rechtsbuiten van Sarto was onze verdediging te snel af en plaatste de bal langs Finn in de hoek: 3-2. Met nog iets meer dan 10 minuten te gaan werd het een ware thriller. Uiteindelijk overleefde onze JO15-1 onder meer een serie van 6 corners op rij en trok de overwinning over de streep. Drie zwaarbevochten punten erbij en daarnaast de nodige punten voor Marcel om mee te nemen naar de trainingen. Volgende week spelen we in het Herstaco-stadion tegen RBC. Daar hebben we nog wat goed te maken.