Competitiestart met drie punten

3e divisie C

21 september 2019 11:15

R. (Rudi) Neijenhuis

Op wederom een zonovergoten zatermiddag mocht Kloetinge JO15-1 op bezoek bij Hilvaria in Hilvarenbeek. Na meer dan een uur in de auto te hebben gezeten werden we hartelijk welkom geheten op Sportpark de Roodloop. Zoals bij iedere wedstrijd besloot de coach ook gisteren weer volledig van onze eigen kracht uit te gaan. Dat was ook wel noodzakelijk, omdat Hilvaria een volstrekt onbekende tegenstander voor ons was en we geen idee hadden van wat ons te wachten stond.

Onze mannen begonnen slordig aan de wedstrijd. Er werden vanaf het eerste moment veel verkeerde keuzes gemaakt, het veld werd onnodig veel te klein gehouden bij balbezit, en er werd veel met de bal aan de voet gelopen en "getruct". Toch wist Marouane al in de 5e minuut het net te vinden. Een mooie actie werd gevolgd door een schitterend schot. Hierna volgden nog een aantal behoorlijke kansen, maar alleen Lars wist (na een corner) nog te scoren waardoor we met een 0-2 voorsprong de kleedkamer konden opzoeken.

Op dat moment was Thom al uitgevallen met een dikke knie na een zeer onbesuisde actie van één van de tegenstanders. Aangezien we met Hylke (niet in staat om te spelen), Diégo (aan het terugkomen van een blessure) en Job (niet aanwezig) al drie spelers hadden die niet of niet helemaal fit waren, was het erg fijn dat we Stef mochten "lenen" van JO15-2. Ondanks dat hij aangaf te moeten wennen en de snelheid van het spel, speelde hij een goede wedstrijd.

De tweede helft leek het spel in eerste instantie iets directer te worden, maar al snel vervielen de jongens in dezelfde fouten als in de eerste helft. Er werd niet echt slecht gespeeld, maar er had veel meer in gezeten als er directer en met meer overtuiging gespeeld was. Marouane scoorde een kwartier de 0-3 waarna de wedstrijd helemaal gespeeld leek. Echter, niet lang na deze treffer wist Hilvaria de 0 van het scorebord te halen. Spannend werd het gelukkig niet meer. De drie punten konden mee naar huis en volgende week weten de jongens wat ze doen staat als RKDVC op ons eigen sportpark de tegenstander is.