Degelijke overwinning bij Sarto

3e divisie C

15 februari 2020 13:00

M.F. (Faissal) el Karimi

Na de overtuigende overwinning op Baronie van vorige week, stond er vandaag wederom een uitwedstrijd op het programma. In Tilburg was Sarto vandaag de gastheer. In de heenwedstrijd bleek dit een geduchte tegenstander was die in staat het ons met veel power lastig te maken. Met name een hele reeks corners aan het einde van deze wedstrijd aan het begin van de 1e competitiehelft was ons bijgebleven. Destijds was het Finn die voor ons de drie punten in Kloetinge hield door een onwaarschijnlijke redding in de laatste minuten.

De voorbode van Dennis, de storm die vanaf de Noordzee ons land aan het naderen is, was duidelijk voelbaar op het fraai gelegen sportpark van Sarto. Ondanks de bosrijke omgeving stond er een stevig windje vol over het veld. Het was duidelijk dat de trainer van Sarto, met behulp van de wind, ons wilde overdonderen. Vanaf het eerste fluitsignaal zocht Sarto met veel voorwaatse druk ons doel op. Onze jongens waren gelukkig goed wakker en bleven redelijk eenvoudig overeind. Het zijn dan ook niet voor niets Zeeuwse boys die wel gewend zijn aan een beetje wind. In plaats van zebuwachtig te worden van de tegenwind wordt er juist gebruik van gemaakt: Siep, die vandaag erg sterk speelde, stuurt Job de diepte in, waarna laatstgenoemde knap binnenschiet.

Kloetinge blijft sterk spelen en komt halverwege de eerste helft binnen één minuut op 0-3. Opvallend is dat er af en toe erg direct gespeeld wordt. Marouane en Robbin spelen de bal regelmatig in één keer door en iedere keer ontstaat er een gevaarlijke situatie. Het idee dat aanvallers goals moeten scoren om een goede wedstrijd te spelen moet echt uit de hoofden. Door de bal te kaatsen, even vast te houden en door te spelen, of juist gelijk door te spelen zorgen onze aanvallers voor heel veel gevaar en zijn ze een ware plaag voor de verdediging van onze tegenstanders. Zeker als je zoveel energie in de wedstrijd stopt als vandaag en vorige week.

De trein begint op stoom te raken. Op naar de volgende halte: thuis tegen Willem II om 10:00 uur op 07/03/2020.