Overwinning met klinkende cijfers

3e divisie C

2 november 2019 15:00

A.H.A. (Sander) Rensen

Het was gisteren een wat vreemde voorbereiding: de zaterdagmiddag was al bijna voorbij toen we startten met de wedstrijdbespreking. Omdat 't Zand vanuit een mooie groene, duurzame gedachte de JO15-1 en JO19-1, die allebei hun wedstrijd op het Wesselopark speelden, in één bus richting Zeeland hadden verstuurd en we tegelijkertijd (15:00 uur) moesten spelen, was het voor onze mannen extreem laat. Het was natuurlijk de vraag wat het effect op het spel zou worden. 't Zand heeft over het algemeen sterke jeugdteams en een overwinning was derhalve op voorhand geen uitgemaakte zaak.

Op het loodzware eerste veld liet JO15-1 vanaf de allereerste seconde van de wedstrijd dat de punten op het Wesselopark zouden blijven. De bal werd gecontroleerd rondgespeeld en er werd zorgvuldig gezocht naar openingen in de defensie van de tegenstander. Daarbij werd agressief verdedigd op het moment dat de bal verspeeld werd. Het gevolg was dat de wedstrijd zich voor 80% op de helft van 't Zand afspeelde. Het was wachten op de goals. Hylke brak de ban na een schitterende aanval. Niet veel later draaide Dominique op schitterende wijze de bal uit een vrije trap in de kruising. Na nog een goal kon de kleedkamer worden opgezocht met een 3-0 voorsprong. Dit had eigenlijk een veel groter verschil moeten zijn.

Na de rust kwam Marouane in het veld voor Robbin. Opnieuw kon Marcel slechts één keer wisselen. Diégo en Jens zijn immers nog geblesseerd. De verwachting is dat Jens gelukkig snel weer zal aansluiten. Voor Diégo zal het nog iets langer duren. De tweede helft was een stuk slordiger, waardoor we niet tot goed voetbal kwamen. Toch slaagden we erin om nog drie keer te scoren, en tevens de 0 te houden. Een ruime overwinning dus, waarmee we met 16 punten uit 6 wedstrijden "bovenin" meedoen. Volgende week spelen we thuis tegen De Baronie JO15-1; ditmaal op ons gebruikelijke tijdstip: 10:00 uur.

Voor de foto's: