Kloetinge JO14-1 begint competitie met verdiende overwinning

4e divisie B

21 september 2019 10:00

P.M. (Patrick) Baremans

Eindelijk begon de competitie weer voor Kloetinge 14-1 en wat voor competitie? JO14-1 is ingedeeld in de vierde divisie, met alleen maar uitwedstrijden naar Rotterfam en omstreken. Na alle beker- en oefen wedstrijden, stond de eerste wedstrijd in Dordrecht tegen Oranje Wit 14-1 op het programma. Oranje Wit had wisselvallig gepresteerd in hun bekerwedstrijden, verloren van een hoofdklasser en gewonnnen tegen een competitie-genoot genaamd ASWH.

Om 10:00 werd er afgetrapt door Oranje Wit (afgekort OW) en al snel werd duidelijk dat Kloetinge niet hoefde te verliezen. Het betere veldspel was duidelijk van Kloetinge, maar tot veel uitgespeelde kansen kwam men niet. Maar voetbal is soms een raar spelletje, Oranje Wit wist toch op voorsprong te komen door een lange bal op een van hun spitsen. Boris Evertse bracht nog redding door middel van een sliding, echter de bal werd door een andere speler van OW toch op goal geschoten. Onze keeper Wesley kon redding brengen met zijn vingertoppen, waardoor de rebound een koud kunstje was voor de vrijstaande OW spits.

Na deze 1-0 bleef het spelbeeld hetzelfde. Jammer dat onze spitsen vaak buitenspel liepen op de steekballen van Wesley de Bruine en Noah Picasauw, anders hadden we al voor de rust dik voor gestaan.  Echter 5 minuten voor rust werd Wesley zelf diep gestuurd en kon met rechts een puntertje in de verre hoek geven, de keeper van OW redde op deze actie, maar als een duveltje uit een doosje stond ons sprintkanon Robin Nieuwdorp op de goede plaats om de bal binnen te tikken, 1-1. Dit werd dan ook de ruststand.

De supporters waren redelijk tevreden met het spel en waren gerust op een sterke tweede helft.
En inderdaad de tweede helf gaf wederom hetzelfde spel weer, Kloetinge aanvallen en OW verdedigen. Dit kwam mede doordat de verdediging van Kloetinge geen ruimte weggaf en goed georganiseerd stond onder leiding van het "super centrum", Finn Zuidwegt en Wessel Bosman. Na een kleine 10 minuten in de tweede helft werd wederom Robin Nieuwdorp diep gestuurd en rondde beheerst af, 1-2. Een terechte voorsprong ! Niet veel later was het wederom Robin die na een mooie voorzet van Ebe Nicodem en doorkoppen van Noah de 1-3 op zijn conto mocht schrijven. Een hattrick !

Hierna werd Kloetinge wat gemakzuchtig, dit bleek uit aarzelend opbouwen van Kloetinge. OW profiteerde van deze fout en dan wordt het toch weer spannend, 2-3. OW zette wel een beetje aan maar Kloetinge kwam niet meer in de problemen. Iedereen dacht dat het over en uit was na de 2-4 van Ricardo Tange, maar een minuut later lag de bal weer in het mandje bij Kloetinge. Wat een hectisch einde, 3-4. Het zal toch niet dachten de Kloetinge supporters langs de kant, maar de scheidsrechter bracht opluchting met zijn laatste fluit-signaal.

Prima wedstrijd van Kloetinge kant, misschien hadden we wat afgetekender kunnen winnen, maar in de eerste wedstrijd 3 punten is altijd lekker !
Volgende week komt Barendrecht JO14-1 naar het Wesselopark, waarschijnlijk een wereldreis voor deze club.
Succes volgende week.

Groeten van Uw razende reporter !