Nederlaag in winderig Middelburg

Kloetinge MO15-1

28 september 2019 13:00

M.W. (Marc) Zaaijer

Onze wedstrijd tegen Zeelandia Middelburg MO15-1 werd afgelopen week op een laat moment ingelast. De competitie (1e klasse MO15) blijkt sowieso een rommeltje. Waar we een paar weken geleden startten met 12 teams, zijn er nu nog maar 7 over. Voor onze meiden maakt het niet veel verschil zolang ze maar iedere week wedstrijden kunnen spelen, plezier kunnen hebben, en beter kunnen worden. Het zal een hele opgave worden om wedstrijden te gaan winnen in deze klasse, omdat de meeste tegenstanders aanzienlijk ouder zijn dan onze meiden. Ook gisteren was er weer een duidelijk verschil in leeftijd (en fysiek).

Na wat gedoe over reserve-shirts begon de wedstrijd veel later dan gepland. Kloetinge bood in eerste instantie redelijk verweer tegen het makkelijker voetballende Middelburg. Echt grote kansen werden er in de beginfase niet weggegeven. En de kansen die er waren, werden netjes tegengehouden door Nova P (die wekelijks beter gaat keepen en gisteren zelfs een uittrap in één keer over de middellijn wist te schieten). Aan het einde van de eerste helft brak het verzet: de aanvalsters van Zeelandia Middelburg wisten vlak voor rust twee keer te scoren. Net voor het rustsignaal maakte Amy, na een fraaie solo, bijna de aansluitingstreffer, maar de bal rolde helaas net naast de goal.

De start van de tweede helft kwam overeen met de eerste helft: een aanvallend Middelburg en onze meiden die tegenhielden. Opnieuw hield Nova P. ons in de wedstrijd. Toch moest ook zij nog een keer passen bij een schot hoog in de hoek (3-0). De laatste 25 minuten was de wedstrijd iets meer in balans en konden onze meiden ook wat kansen creeren. Helaas werden deze niet benut en eindigde de wedstrijd in een 3-0 nederlaag.