Een gelijkspel met een staartje

ST Luctor Heinkenszand/Apollo '69/DWO '15 MO13-1

Kloetinge MO13-1

15 februari 2020 10:15

Q. (Quinten) Kaat

De wedstrijd tegen Luctor begon voortvarend. Hoewel we in de eerste helft fors tegenwind hadden, hadden we in het begin de overhand. Na een minuut of vijf kwam Ilse voor de eerste keer dicht bij, maar ging het schot helaas naast. Vervolgens ging het een tijdje over en weer, maar werd Luctor wel sterker. Richting het einde van de eerste helft kwamen er weer meer kansen voor Kloetinge met mogelijkheden voor Lindy, Ayden en Alicia. Vlak voor rust kreeg Luctor twee corners achter elkaar. De eerste leverde geen gevaar op, maar de tweede was niet zonder kans voor hun. Gelukkig liep het goed af en werd er daarna gelijk afgefloten.

De tweede helft begon Kloetinge goed. Een corner voor ons kon niet goed worden weggewerkt door Luctor. De bal kwam bij Zoë terecht die de bal over de keeper heen in het doel wist te schieten; 0-1. Halverwege de tweede helft volgde na een corner voor ons een uitbraak aan de andere kant. Het langste meisje van het veld ging alleen op Sophie af, maar de afronding was net niet goed. Een paar minuten later volgde weer zo’n uitbraak. Ook deze keer snelde een van de grootste meisjes alleen op Sophie af. Het eerste schot wist Sophie nog te keren, maar in de rebound was het dan toch raak voor de tegenstander; 1-1. Niet veel later was de wedstrijd klaar.

Dit resultaat zou een terechte afspiegeling zijn geweest van de wedstrijd, ware het niet dat er bij de Kloetinge-leiding en aanhang sterk de indruk was dat er in de tweede helft meer oudere meisjes bij Luctor op het veld hadden gestaan dan de toegestane 3 dispensatiespelers van MO15. Navraag op het wedstrijdsecretariaat leverde in eerste instantie wat irritatie op en echte medewerking werd niet verleend, maar later bevestigde nota bene iemand van Heinkenszand dat er wel degelijk meer meisjes van de MO15 hadden gespeeld dan was toegestaan. Een protest namens Kloetinge loopt inmiddels bij de KNVB. Wordt vervolgd...