Negenklapper voor MO15-1 door sterke 2e helft

Alicia Keita (schot)
Alicia Keita (schot)

7 maart 2020 11:00

Een lange reis naar het uiterste Zuidwestelijke puntje van onze provincie heeft vandaag drie punten opgeleverd voor de meiden van MO15-1. Op een relatief droog, maar extreem hobbelig, natuurgrasveld mochten we vandaag aantreden tegen Sluis/Aardenburg MO15-1. Het Corona-protocol werd netjes volgens de reglementen opgevolgd en de meiden gaven elkaar voor de wedstrijd "een voetje" in plaats van de gebruikelijk hand. Zo begon de wedstrijd zoals deze eindigde: uiterst sportief.

Het spel van onze meiden was in het begin van de wedstrijd redelijk verzorgd. Ondanks het lastig bespeelbare veld werd er steeds naar een aanspeelbare ploeggenote gezocht en kon een aantal keer het doel van de tegenstander worden opgezocht. Loïs D. (vandaag net zo makkelijk scorend als haar grote voorbeeld: Meneer Doesburg) en Loïs H. zorgden voor dreiging op de flanken, terwijl Fleur balvast startte in de spits. Net als vorige week speelden Amy en Frédérique, ditmaal samen met Lara, sterk op het middenveld. In de verdediging hielden Fadya, Rosalie, Melissa en Nova L. de tegenstander van het doel af. Zo startten we dus vrij aardig en scoorden we ook driemaal in de eerste helft. Helaas werd het spel halverwege de 1e helft echt een stuk zwakker. Er werd niet goed omgeschakeld bij balverlies of juist als de bal veroverd werd, waardoor er enorme ruimtes tussen de linies ontstonden. Sluis/Aardenburg maakte hier dankbaar gebruik van en wist behoorlijk dreigend door te komen. Gelukkig was Nova P. alert en hield in eerste instantie haar doel schoon. Vijf minuten voor rust moest ook zij passen. Zo gingen we met een 1-3 ruststand de kleedkamer in.

Mario was heel duidelijk in de rust: de meiden konden veel beter dan wat er in de eerste helft werd getoond. Met wat tactische wijzigingen in de opstelling werden ze weer het veld in gestuurd. De tweede helft was een stuk beter dan de eerste. Er was meer beweging, meer inzet en er vielen ook meer goals. Uiteindelijk stopte de teller bij 9 doelpunten voor onze MO15-1, maar dat hadden er ook 20 kunnen zijn. Het scorend vermogen blijft dus een aandachtspuntje, maar over het veldspel mag Mario zeker tevreden zijn. Met opnieuw een piepjong team (naast onze eigen MO13-meiden deed vandaag ook Alicia mee) werd er zeer overtuigend gewonnen. Volgende week zullen we weer aan de bak moeten. Dan spelen we thuis tegen De Westhoek, volgens velen de grote kanshebber voor het kampioenschap.