Zeer geflatteerde nederlaag MO15-1

... (kopbal)
Rosalie Mol (schot)

1 februari 2020 10:30

Wie de uitslag van de wedstrijd ziet zonder de wedstrijd zelf gezien te hebben, zal denken dat er sprake was van een eenvoudige overwinning voor Nieuwland/FC Dauwendaele. Cijfermatig is dat natuurlijk ook zo, maar het wedstrijdbeeld liet toch echt wat anders zien. Onze meiden waren voetballend een klasse beter dan de tegenstander. Echter, qua efficiency kunnen ze nog veel leren van de Walcherse meiden. Meer dan 15 grote kansen heeft Kloetinge deze wedstrijd gehad en meer dan 3/4 van de wedstrijd is er gevoetbald op de helft van de tegenstander. Toch gingen de meiden met een stevige nederlaag naar huis.

Waar we dachten dat we, na de eerste seizoenshelft in de voor ons te "grote "1e klasse te hebben gespeeld, meer fysiek gelijkwaardige teams tegen zouden komen, bleek dat niet het geval. Ook Nieuwland/Dauwendaele had een team met een aantal echt fysiek sterke meiden, waarvan er drie het verschil (in goals) maakten. In het meidenvoetbal is het blijkbaar een standaard gegeven dat het maximum aantal dispensatiespeelsters altijd ten volle wordt benut. Dit betekent altijd drie MO17-meiden tegenover ons op het veld. We zullen de komende wedstrijden moeten zorgen dat we door verzorgd te voetballen het fysieke tekort voetballend kunnen opvangen. Gisteren hebben we dat bij vlagen goed gedaan. We moeten er dan alleen wel voor zorgen dat we onszelf belonen en de kansen benutten. Doen we dit, dan winnen we wedstrijden zoals die van gisteren gewoon. Komende week zal er wederom getraind worden op de afwerking.