MO11-1 begint de competitie overtuigend en sprankelend!

Kloetinge MO11-1

Krabbendijke MO11-1

8 februari 2020 8:30

Marijn van der Borst

Vandaag begon dan eindelijk de competitie weer voor ons. Omdat Arendskerke uiteindelijk (terecht) besloot om niet meer bij de MO11 te blijven spelen, hadden we nog geen wedstrijd om het eggie gespeeld. We hadden we een keer geoefend tegen Wemeldinge JO11-2G. En hoewel we die 2-5 verloren, was het toch goed om weer ff een wedstrijdje te spelen. Dat smaakte duidelijk naar meer bij de meiden. Op de trainingen was ook te merken dat ze er echt weer klaar voor waren. Er werd goed getraind, dus de trainers hadden er alle vertrouwen in.

We mochten op het hoofdveld aantreden tegen de koploper in onze competitie. Krabbendijke had de vorige competitie (voor de winterstop) afgesloten met een zeer goede reeks overwinningen. En ook vorige week hadden ze Welberg opgerold. We wisten dat we aan de bak moesten. Dat deden we met een volledig team. De beginopstelling was: Amy op de goal. Haar verdediging van gestaald beton bestond uit Indy, Julia en Wies. Lisa mocht het spel verdelen en op de flanken stonden de harde werkers Mare en Lisanne. Dewi mocht als aanspeelpunt in de spits beginnen. Betekent dat we drie popelende wissels hadden: Feli, Jet en Caitlin.

Nadat de wederom prima fluitende scheids het beginsignaal had gegeven, bleek al snel dat wij de bovenliggende partij waren. Al vanaf de eerste minuut werd prima druk gezet. Lisa, Mare en Lisanne jaagden iedereen af. Na het veroveren van de bal, werd telkens prima opgebouwd. Daarbij was opvallend dat we nu ook durfden op te bouwen via de achterhoede. Als we vastliepen op het middenveld, werden Wies, Julia of Indy gewoon aangespeeld om een andere opening te zoeken. Daar was in de training al vaker op gewezen en getraind. Het was dus geweldig om dit nu terug te zien in de wedstrijd. Ook het durven inspelen en vooral zuiver inspelen ging ook veel beter dan voor de winterstop. Krabbendijke had het eerste kwartier dan ook niets te vertellen. Lisanne had met een hard schot de 1-0 al op het scorebord getoverd. Niet lang daarna maakte Mare de verdiende 2-0.

Heel even stokte de machine. Krabbendijke ging ook anders spelen. Hun spits bleef ver voorin staan en bij balbezit werd de bal meteen naar haar geschoten. Dit leverder twee hachelijke momenten voor het doel van Amy op. Maar ze bleek niet te passeren. Het bleef dan ook 2-0. Wij zette de verdediging ook anders neer om zo die counters te voorkomen. Dit lukte best aardig. En nog voor rust kon Wies de 3-0 binnenwerken. Met een goed gevoel gingen we dan ook de rust in. Tijdens deze pauze bespraken nog hoe we de verdediging van de counters gingen aanpakken. Maar dat hadden de meiden zelf eigenlijk ook al bedacht. Na een lekker koekje en zoet drankje vlogen de meiden het veld weer op. Ze hadden er, zoals gewoonlijk, weer veel zin.

Nou, dat bleek ook al snel. De turbo ging erop en onvermoeibaar werd Krabbendijke af- en opgejaagd. De hele tweede helft kwamen ze maar twee keer in de buurt van Amy. Verder was het alleen maar Kloetinge dat de klok sloeg. Dewi bekroonde haar slimme spel met de 4-0. Daarna was het de beurt aan Jet. Die schoot de frustraties van het nog niet gescoord hebben aan flarden. Een zuivere hattrick was het gevolg. Daarna mocht Lisanne, met twee goals, haar hattrick completeren. Het slotakkoord was voor Caitlin. Zij schoot de eindstand van 10-0 achter de, overigens prima keepende, sluitpost van Krabbendijke.

We mogen wel zeggen dat dit een geweldige pot voetbal was van onze kant. Het befaamde tikkie takka voetbal was heel vaak te zien. De opbouw was prima verzorgd, maar bovenal de inzet en het plezier waren volop aanwezig. Het was genieten voor de trainers en vast ook voor het publiek. Volgende week reizen we af naar Terneuzen. Daar hebben we nog een appeltje mee te schillen na het gelijke spel van vorig jaar. Het belooft weer een mooie wedstrijd te worden.