Doelpuntenfestijn bij Kloetinge JO19-1

Groep 1 04

5 september 2020 13:15

G.A. (Guus) Johann

Na een aantal oefenwedstrijden ging het vandaag voor het eerst dit seizoen om het “echie”. Vandaag kwam Terneuzen JO19-1 op bezoek voor een bekerwedstrijd tegen Kloetinge JO19-1.

Vooraf was de vraag: “zijn de jongens er klaar voor?”. Na afloop van de wedstrijd was het antwoord volmondig JA. De spelers lieten er meteen vanaf het begin geen twijfel over bestaan wat de intenties dit seizoen zijn. Al na drie minuten spelen lag de bal in het doel van Terneuzen. Kloetinge was in de aanval en Terneuzen dacht deze aanval af te hebben geslagen, maar daar dacht Sander anders over. Sander voorkwam aan de linkerkant van het veld een achterbal voor Terneuzen, passeerde de verdedigers en schoot keihard de bal via de binnenkant van de paal achter de keeper van Terneuzen en zorgde zo voor de snelle 1-0.

Dat was het begin van een waar doelpuntenfestijn. Een paar minuten na de 1-0 een goede aanval over links waarbij Dano de bal klaar legde voor Dook. Dit had de 2-0 moeten zijn, maar Dook schoot naast. In de 8e minuut scoorde Dook alsnog. Jilles speelde Sander in de diepte aan. Samen met Dook ging Sander op de keeper af. Sander legde de bal af op Dook die de keeper kansloos liet en zo de 2-0 voor Kloetinge scoorde.

Een minuut later was het al weer 3-0. Dit keer een aanval door het midden. Dook speelde Sander aan. Sander omspeelde keeper en scoorde de 3-0. Terneuzen had, op een paar kleine mogelijkheden na, niks in te brengen. Kloetinge kreeg de ene na de andere kans. Dit keer een aanval over rechts. Anselmo ging op volle snelheid langs alles en iedereen heen en passeerde de keeper in de verre hoek. Na 25 minuten spelen stond het al 4-0. Ook werd het voor rust nog bijna 5-0. Een aanval dat een beter lot had verdiend. Een mooie combinatie tussen Sander en Dano waarbij Dano de bal met een hakje weer bij Sander bezorgde. Helaas schoot Sander de bal naast.

Na een handsbal van Tijn H. in het strafschopgebied, kreeg Terneuzen een penalty. Thijs de Keijzer (onze keeper) kon niet voorkomen dat Terneuzen tegen scoorde.

Voor rust ook nog een afgekeurde goal van Kloetinge. Na een goede voorzet vanaf rechts van Tijn H. scoorde Dano, maar dit doelpunt werd afgekeurd vanwege buitenspel. Met een 4-1 voorsprong gingen de spelers aan de thee.

Na de thee kwamen Ufuk en Joël binnen de lijnen. Zij vervingen Jilles en Dook.

Kloetinge ging ook na de rust door met waar ze voor de rust mee bezig waren. Goed voetbal, mooie combinaties, degelijk verdedigen en scoren. In de 49e minuut was het wederom Sander die scoorde. Sander kreeg de bal op de rand van de 16 meter en met een zacht rollertje verraste Sander de keeper en werd het 5-1. Twee minuten later lag de bal wederom achter de keeper van Terneuzen. Een diepe bal op Sander aan de linkerkant van het veld. Vanaf de achterlijn gaf Sander de bal op Dano die de 6-1 op het scorebord zette.

En Kloetinge ging vrolijk door. Een ingooi van Ufuk kwam bij Dano die de bal teruglegde op  Sander en met een hard schot in de rechterhoek scoorde Sander in de 54e minuut de 7-1. In de 62e minuut verliet Raphael het veld en kwam Izaak het veld in. Zeven minuten na de 7-1 was het Kloetinge dat wederom scoorde. Vanuit een corner kreeg Dano de bal op de rand van de 16 meter en met een mooie uithaal scoorde Dano de 8-1.
Nadat Terneuzen in de 63e minuut de 8-2 scoorde was het Kloetinge dat vanaf de aftrap scoorde. Joël werd aan de rechterkant van het veld weggestuurd. Vanaf de achterlijn zorgde Joël voor een afgemeten voorzet op Sander die vanaf de penaltystip de keeper wederom kansloos liet en de 9-2 scoorde.

Terneuzen deed in de 71e minuut nog wat terug en bracht de stand terug tot 9-3. De spelers van Kloetinge bleven doorgaan. Tien minuten voor het eind van de wedstrijd scoorde Dano zijn derde goal van de middag. Vanaf links kwam de bal bij Dano, die met zijn hoofd de 10-3 aantekende. Vlak voor tijd bepaalde Sander de eindstand op 11-3. Na een kort genomen corner van Anselmo scoorde Sander zijn 6e doelpunt van vanmiddag. Bij deze stand floot de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd.

Een hele goede wedstrijd van Kloetinge JO19-1 met 11 doelpunten, goed positiespel, goede combinaties en een hoge amusementswaarde.

Volgende week zaterdag 12 september komt HVV’24 JO19-1 op bezoek op het Wesselopark. Kloetinge JO19-1 speelt dan om 13.15 uur de tweede wedstrijd in de bekercompetitie.

‘3 – 1-0 Sander
‘8 – 2-0 Dook