MO13-3 overtuigend door in de beker

Groep 1 05

12 september 2020 8:30

M.C. (Marijn) van der Borst

Vandaag alweer de laatste poulewedstrijd in de beker. Een gelijkspel is voldoende om naar de volgende ronde te gaan. Maar we hadden vooraf besloten om vol voor de winst te gaan. En dat is de meiden ook glansrijk gelukt!

Caitlin was de keeper van dienst vandaag. Haar achterhoede bestond uit Julia, Wies en Amy. Het middenveld werd bezet door Lisanne, Mare en Dewi. En Jet was de spits. Lisa en Feli begonnen als wissel. Helaas was Indy ziek thuis.
Vanaf deaftrap vlogen onze meiden erin en al snel kregen we de eerste kans. Helaas werd deze gemist. Niet veel later was het dan toch raak. Jet maakte de openingstreffer. Dit smaakte naar meer! Kapelle begreep dat ze veel moesten verdedigen en dat deden ze dan ook. Na de 2-0 van Lisanne duurde het nog wel een tijdje voordat de 3-0 viel. Na diverse mislukte pogingen schoot Lisa eindelijk wel binnen. Kapelle was het ff kwijt en we liepen snel uit naar 6-0 door doelpunten van Lisa, Wies en Mare. Rust.

De winst was wel binnen. En hoewel er bij Kapelle een paar MO15 speelsters meededen, was het krachtsverschil groot. Petje af hoor. Onze meiden gingen alle duels vol moed in en Kapelle kreeg daardoor nauwelijks kansen. De trainers besloten wat positie wisselingen te doen. Daar was nu wel ruimte voor.  Aan het spelbeeld veranderde weinig tot niets. Zeker het eerste kwartier van de tweede helft speelden we prima. Weer veel mooie combinaties en ook de opbouw van achteruit ging prima. Ook belangrijk voor de volgende wedstrijden.

Uiteindelijk liep de score hoog op. Doelpunten van Lisanne (2), Jet (3), Mare (2) en Lisa (2) bepaalden de eindstand op 15-0. Weer een topprestatie van de meiden. Tot het einde bleven ze hard werken. Ook het tikkie takka voetbal werd prima uitgevoerd. Weer erg mooi en leuk om naar te kijken. Ze blijven zich goed ontwikkelen.

Volgende week de eerste competitie wedstrijd. Uit naar De Westhoek. We hebben er nu al zin in!